آینه جم؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در روز پایانی سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور به سوالات روسا و مدیران آموزش و پرورش مناطق کشور پاسخ داد.

به گزارش آینه جم؛ فانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ادغام مجتمع‌های روستایی مطالبه همگان است یا یک سیاست استانی محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از مجتمع‌های فعلی شرایط تشکیل مجتمع را ندارند و در مقابل مجتمع‌هایی که شرایط مناسب‌تری دارند، اگر با مصوبات شورای عالی سازگاری داشته باشند، باقی خواهند ماند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مجتمع‌های حذف شده معلم راهنما جایگزین خواهد شد، افزود: با این اقدام بیش از 16 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش صرفه‌جویی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا به کارگیری  نیروی مقطع متوسطه در ابتدایی صحیح است و کیفیت‌بخشی لازم تعیین می‌شود، گفت: 4 سال گذشته کلاس ششم به دوره ابتدایی اضافه شد و ما باید از آن زمان پیش‌بینی‌های لازم را صورت می‌دادیم تا شاهد به هم ریختگی در ساختار آموزشی نبودیم.

وی افزود: در همان سال‌ها 48 هزار نیروی انسانی در مقطع ششم ابتدایی کمبود داشتیم و در مقابل نیز به کلاس‌های درس نیاز داشتیم، اما با تیغه‌ای که بین نمازخانه‌ها و انباری‌ها کشیدند آنها را به کلاس درس تبدیل کردند.

وی اضافه کرد: با کامل شدن استقرار نظام آموزشی 3-3-6 از این پس دوره متوسطه دوم سه کلاسه خواهد شد  و بر این اساس یک چهارم نیروی متوسطه دوم مازاد خواهیم داشت که یا باید آنها بازنشسته شوند یا از این نیروها در دوره متوسطه دوم استفاده کرد.

فانی همچنین از افزایش حق شغل معلمان خبر داد که از دوره متوسطه دوم به ابتدایی خواهند آمد و به جای 5 روز 4 روز آموزش خواهند داشت.

وزیر  آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که پاداش پایان خدمت بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر کمیته‌ای پس از موضوع استیضاح در مجلس تشکیل شده تا مطالبات فرهنگیان پیگیری شود که یکی از موضوعات همین بحث پاداش پایان خدمت بازنشستگان است.

فانی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریور 93 به صورت کامل پرداخت شده، گفت: 25 درصد از بازنشستگان بین شهریور تا اسفند 93 پاداش خود را دریافت کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای پرداخت مابقی پاداش بازنشستگان نیاز به یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار داریم.

ایلنا

[کد خبر:AJ6529]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب