00000000100jjh.jpg

 

آینه  جم- رتبه استان های کشور در آمار سفرهای نوروزی و عید فطر اعلام شد که براین اساس بوشهر در رده نهم قرار گرفت.

به گزارش آینه  جم  ؛ شالبافیان، معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در نشست خبری بیان کرد: بیشترین اقامت مربوط به 10 استان کشور شامل خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل به ترتیب بیشترین اقامت را داشته‌اند.

سقوط 6 پله ای بوشهر

این درحالی است که طبق آمار میراث فرهنگی و گردشگری کشور در نوروز 1402، بوشهر در رتبه چهارم کشور قرار داشت.

همچنین پس از تعطیلات نوروزی، سجادی منش مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان گفته بود: استان بوشهر با پذیرایی از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوروز امسال، بعد از گیلان و مازندران رتبه سوم اسکان مسافران و مهمانان نوروزی را در کشور کسب کرد.

شهرهایی که بیشترین گردشگر داشتند

رییس ستاد خدمات سفر کشور اضافه کرد: مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس و تهران از جمله شهرهایی بودند که بیشترین توجه مسافران به آنها بوده است.

این مقام مسئول همچنین سهیلی (قشم)، جواهرده (مازندران)، پالنگان (کردستان)، اَلتپه (مازندران)، کندوان (آذربایجان شرقی)، گَوَرزین (قشم)، آبگرم لاریجان (مازندران)، قلعه رودخان (گیلان)، زیارت (گلستان) و گازرخان (قزوین) را از جمله روستاهایی اعلام کرد که از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه، بیشترین رشد اقامت را داشتند.

معاون گردشگری کشور ملاک آمارها را مربوط به اقامتگاههای رسمی و اضطراری اعلام نمود و گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال که ملاک بررسی آمار سفرهای نوروزی و عیدفطر است، ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب- اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری ثبت شده که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب آن به اقامتگاه‌های رسمی مربوط می‌شود.

شالبافیان با اشاره به تغییر رفتار سفر در نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در نوروز امسال سه موج سفر را تجربه کردیم، که در موج اول به دلیل تغییرات اقلیمی با کاهش سفر مواجه بودیم و موج دوم مشابه مدت زمان سال گذشته بود و تعطیلات عید فطر که موج سوم سفرها شکل گرفت با افزایش سفرها مواجه شدیم.

[کد خبر:AJ45463]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب