اینه جم - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: داشتن تاریخی باشکوه از مبارزات ضد استعماری و استکباری در کنار بیشترین مرز مشترک آبی با خلیج فارس، زمینه ساز برگزاری برنامه های ویژه برای گرامیداشت روز خلیج فارس در این استان است.

به گزارش اینه جم  اکبر پورات روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر اظهار کرد: دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است که یادآور از خودگذشتگی های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از 117 سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی افزود: امسال در برگزاری روز ملی خلیج فارس از امروز با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کار خود را در استان بوشهر آغاز خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری و حمایت همه و با مشارکت ویژه مردم بتوانیم وظیفه خود را در این زمینه و در این موقعیت حساس به خوبی ایفاء کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در این روز نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج فارس، نشست‌های علمی و تخصصی در استان برگزار خواهد شد.

پورات عنوان کرد: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس باید هر سال برای این روز مهم موضوعی مطرح و همایش و برنامه‌ها را بر این اساس طراحی و تدوین نماید که این برنامه ریزی امسال به صورت ویژه دیده شده و تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه با این رویداد باید حمایت و هماهنگی لازم با این دبیرخانه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس ضرورت دارد برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت برگزاری برنامه های متنوع و با شکوه روز ملی خلیج فارس داشته باشیم.

[کد خبر:AJ45302]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب