اینه جم : مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از برگزاری مانور پدافند غیرعامل در بزرگترین اسکله نفتی کشور در خارگ خبر داد و گفت: مانور مقابله با حمله ریزپرنده به نفتکش در حال بارگیری با موفقیت و با مشارکت نیروی دریایی سپاه اجرا شد.

به گزارش آینه جم  به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی؛ عباس غریبی با اشاره به برگزاری موفق مانور پدافند غیرعامل مشترک در اسکله نفتی خارگ اظهار داشت: برگزاری تمرین شرایط اضطراری بر اساس نتایج شناسایی و ارزیابی خطرات، ریسک‌ها و تهدیدات بروز، رمز موفقیت سازمان در افزایش توانایی مقابله با شرایط اضطراری و کاهش تبعات هر نوع حادثه است.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ با بیان اینکه این مانور برای مدیریت شرایط اضطراری و بحران اجرا شده است گفت: با این هدف و مطابق برنامه، مانور و تمرین‌های سالیانه به‌صورت عملی در وقوع شرایط اضطراری بر روی نفتکش در بزرگترین اسکله نفتی کشور با موفقیت انجام شد. در این مانور نقاط قابل بهبود به منظور افزایش شاخص‌های عملکردی کشف و اقدامات اصلاحی لازم تعریف و صادر شد.

غریبی با بیان اینکه در این مانور تمرینات مختلفی اجرا شد اضافه کرد: در این مانور علاوه بر تمرین ارتباطات درون سازمانی در شرایط اضطراری، ارتباطات برون سازمانی با ارگان‌های مسئول به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های کنترل هر چه موثرتر شرایط اضطراری تمرین و اجرا شد.

حمله ریزپرنده به نفتکش در اسکله نفتی خارگ

سیدعلی میری نیز با اشاره به جزئیات برگزاری مانور پدافند غیرعامل مشترک در اسکله نفتی خارگ خاطرنشان کرد: مانور مقابله با حمله ریزپرنده به نفتکش در حال بارگیری با اطلاع‌رسانی به مسئولان مربوطه طبق دستورالعمل‌های شرایط اضطراری آغاز شد و پس از اعلام کاپیتان نفتکش، تیم‌های مقابله بر روی اسکله اقدامات لازم برای حفاظت از تأسیسات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه یدک‌کش‌های آتشخوار برای جدا کردن و اطفای حریق نفتکش به محل اعزام شدند ادامه داد: با توجه به اعلام نیروهای نظامی آتش‌سوزی ناشی از برخورد یک ریز پرنده با مخازن سمت چپ نفتکش دچار حریق شد.

رئیس پایانه نفتی خارگ با اشاره به مشارکت قایق‌های تندرو سپاه در این عملیات اضافه کرد: در این مانور و عملیات پدافند غیرعامل قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه برای ایجاد امنیت عملیات و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل اعزام و عملیات با کنترل‌های مناسب با کمترین میزان خسارت مهار شد.پایانه‌های نفتی ایران

اشت

[کد خبر:AJ45274]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب