«آینه جم»؛کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید در استان بوشهر خبر داد و گفت: خلیج فارس در روزهای آینده مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اوایل شب یکشنبه و طی روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی خلیج فارس مواج و طوفانی می شود.

وزش باد شدید در استان بوشهر/ خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

وی اضافه کرد:‌ پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد جنوب شرقی در روز دوشنبه به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر به‌ویژه در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس افزایش یابد.

مساعدی بیان کرد: روز سه شنبه نیز به دلیل چرخش باد و وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس همچنان مواج و طوفانی خواهد بود و از این رو توصیه می‌شود طی این مدت ملاحظات ایمنی و احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی رعایت شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین طی مدت مذکور به سبب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا قابل انتظار است.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در طول روز همراه با غبار محلی و در برخی نقاط گردوغبار، در قسمت های شمالی و مرکزی گاهی وزش باد و از فردا افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد غالبا جنوب شرقی تا شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در قسمت های شمالی و مرکزی در برخی ساعات تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی در برخی ساعات ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

[کد خبر:AJ27269]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب