«آینه جم» ؛نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب محیط زیست شهرستان عسلویه جبران شود.

به گزارش «آینه جم»؛ سکینه الماسی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس سازمان محیط زیست به عسلویه سفر کرد و مسائل و مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

http://media.mehrnews.com/d/2017/10/27/3/2616871.jpg

وی با اشاره به تراکم صنعتی در شهرستان عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: شرایط جغرافیایی این منطقه باعث شده تا شاهد مشکلاتی در حوزه محیط زیست در این شهرستان باشیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عسلویه به خاطر اکوسیستم جغرافیایی خود گنجایش این حجم از صنایع را ندارد و شاهد آلایندگی بالایی در منطقه هستیم.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات زیست محیطی این منطقه می‌توان به مشکلات ورود پساب‌های صنعتی به دریا، فلرینگ پالایشگاه گازی و مجتمع پتروشیمی، زیست بوم‌های دریایی اشاره کرد.

الماسی با تاکید بر لزوم توجه خاص به ایمنی، بهداشت و محیط زیست تصریح کرد: مسئولان باید خود را ملزم به اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی بدانند و در این مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بحران‌های محیط زیستی شهرستان عسلویه در زمانی کوتاه رفع نمی‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها باید برای رفع مشکلات محیط زیستی در عسلویه پای کار باشند.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در منطقه عسلویه شد و گفت: بیماری‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی باید شناسایی و کنترل شود.

وی خواستار پاسخگویی و جبران خسارت‌های محیط زیستی در عسلویه توسط وزارت نفت شد و اظهار داشت: مشارکت جوامع و نیروهای محلی در حل مشکلات آلودگی‌ها و آلایندگی زیست محیطی مناطق پارس جنوبی پروری است.

[کد خبر:AJ23258]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب