آینه جم: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: روند کاهش دما امروز و امشب در این استان تداوم خواهد داشت.

به گزارش «آینه جم»؛ نادر شفیع خدایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانطور که انتظار می رفت با ورود توده هوای سرد به استان و وزش شدید باد شمال غربی دمای هوا در بیشتر نقاط این استان به طور محسوسی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو علاوه بر بارش پراکنده باران بدلیل برودت هوا در برخی نقاط ، ریزش کم سابقه برف نیز گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه دما در تمام شهرستانهای استان به زیر 10 درجه سانتیگراد رسیده است گفت: در این مدت دمای هوا در جم به صفر درجه رسید و عسلویه نیز با 17 درجه بیشترین دمای هوا را تجربه کرد.

شفیع خدایی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی طی امروز و فردا در استان بوشهر است که در این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود از فردا بتدریج از سرعت وزش باد کاسته شود.

شفیع خدایی یادآور شد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط با گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال با سرعت 18 تا 54 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شفیع خدایی خدایی اظهار کرد: در سواحل شمالی استان بوشهر نیز ارتفاع موج 120 تا 240 سانتی متر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان 150 تا 270 سانتی متر پیش بینی شده که بعد از ظهر و شب به بیش از سه متر نیز می رسد.

[کد خبر:AJ20362]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب