1764308.jpg

آینه جم:کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: دو سامانه بارشی جدید وارد استان بوشهر می‌شود.

به گزارش آینه جم:پیام مساعدی در گفتگو با  مهر اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، دو سامانه بارشی جدید وارد استان بوشهر می‌شود که به تدریج در نقاط مختلف استان تاثیرگذاری خواهد داشت.

وی افزود: از امروز یک سامانه از قسمت شمالی استان وارد خواهد شد که به تدریج به سمت جنوب استان حرکت خواهد کرد و عمده فعالیت آن از امروز تا فردا ظهر خواهد بود که بارش‌ها به صورت رگباری است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین سامانه بارشی دیگری از روز جمعه وارد استان بوشهر می‌شود که تا روز شنبه در استان است و صبح یکشنبه از اسان بوشهر خارج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد از اثرات این سامانه‌ها خواهد بود.

مساعدی با اشاره به اینکه از امروز جهت وزش باد در استان بوشهر جنوب غربی به جنوب شرقی است، ادامه داد: سرعت باد بین ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و ارتفاع موج نیز بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

وی از احتمال تشدید سرعت باد در استان از هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: کاهش دما نیز از پدیده‌های احتمالی در هفته آینده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه اخطاریه‌هایی نیز برای آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان صادر شده است، گفت: با توجه به شرایط جوی از دریانوردان نیز خواسته شده که طی مدت فعالیت این سامانه‌ها از ترددهای غیرضروری در دریا اجتناب کنند.

وی در ارتباط با وضعیت بارش‌ها نیز گفت: بیشترین میزان بارندگی‌ها در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان پیش‌بینی می‌شود.

[کد خبر:AJ11410]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب