00000101k39.jpg

آینه جم : هواشناسی استان بوشهر ورود سامانه بارشی به استان و رگبار پراکنده باران و رعدوبرق را برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش‌بینی کرد.

 

به‌گزارش اینه جم ، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی امروز نیز به‌سبب وزش باد شمال غربی، سواحل استان به‌ویژه سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعت‌ها مواج و متلاطم خواهد بود

حسین مستانه افزود: با ورود سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه و ادامه آن تا روز سه‌شنبه، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و در برخی ساعت‌ها وزش باد به‌نسبت شدید و تلاطم دریا به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

 ...........................

 

پیش بینی بارش‌ها توسط یک کارشناس هواشناسی محلی‌ استان 
 
 
طبق آخرین آپدیت مدل های بارشی (تصویر بالا مدل اروپا و تصویر پایین مدل gfs آمریکا) سامانه بارشی به صورت سلول بسته  که تغذیه رطوبتی بسیار مناسبی از دریاهای اطراف دارد از روز دوشنبه فعالیت خود را در مناطق جنوبی آغاز کرده و تا اواسط روز چهار شنبه در جنوب بوشهر به فعالیت ادامه می‌دهد با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها همراه با رعدوبرق های شدید آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها محتمل می باشد . 
لازم به ذکر است هسته این سامانه بارشی که مناطقی از هرمزگان و سیستان بلوچستان را درگیر می‌کند می‌تواند تا ۱۵۰ میلیمتر بارش ثبت نماید.
 
 
اخطاریه هواشناسی کشور 
 

00000001000001fdr.jpg

 

[کد خبر:AJ45345]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب