1764308.jpg

آینه جم: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه های هواشناسی یک سامانه بارشی یکشنبه شب از سمت شمال وارد فضای استان می شود که احتمال ریزش تگرگ و آبگرفتگی معابر در دو روز آینده وجود دارد.

به گزارش «آینه جم»؛ پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شدت فعالیت این سامانه از بعد از ظهر روز دوشنبه تا صبح روز سه شنبه در منطقه های شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

وی با اشاره به ریزش تگرگ در برخی از منطقه های استان بوشهر افزود: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری وجود دارد.

مساعدی گفت: روز دوشنبه نیز به سبب وزش بادهای شدید جنوب شرقی ساحل های شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.
وی افزود: ساحل های جنوبی استان بوشهر با وزش بادهای شمال غربی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و در این مدت دریانوردان باید از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین با کاهش دمای هوا به میزان 4 تا 8 درجه سانتیگراد در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری احتمال سرمازدگی محصول های کشاورزی استان بوشهر وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تدبیرهای لازم را پیش بینی کنند.

وی اظهارکرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا نیمه ابری و از ساعت های پایانی امشب در منطقه های شمالی و مرکزی استان تمام ابری و همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مساعدی اظهارکرد: در این مدت جهت وزش باد جنوب غربی تا شرقی و با سرعت هشت تا 30 کیلومتر در ساعت و از فردا دوشنبه در ساحل های مرکزی و شمالی استان با سرعت 16 تا 42 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی یادآور شد: در این مدت ارتفاع موج 30 تا 60 سانتی متر و از فردا صبح دوشنبه در ساحل های شمالی خلیج فارس 90 تا 150 سانتی متر پیش بینی می شود.

مساعدی یاداور شد: در 24 ساعت گذشته شهرستان عسلویه با 26 درجه سانتیگراد بیشترین دما و شهرستان های بوشهر، دیلم و گناوه با 9 درجه کمترین میزان دما را تجربه کردند.

وی گفت: در این مدت بیشترین و کمترین میزان رطوبت هوا در جزیره خارگ و جم به ترتیب 89 و 25 درصد گزارش شد.

مساعدی بیان کرد: هم اکنون دمای هوای شهر بوشهر 21 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت هوا 43 درصد گزارش می شود.

[کد خبر:AJ10749]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب