0000000000uuu887777.jpg

آینه جم، جنگل سرسبز گلوبردكان بخش ريز با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تفریحی به عنوان یکی از مناطق بسیار دیدنی استان بوشهر و نگین گردشگری شهرستان جم، مقصد مناسبی برای گردشگران شهرستان ها و استانهاي همجوار  در فصول مختلف سال به خصوص ايام بهار مي باشد.

به گزارش آینه جم، اين جنگل با مناظر و چشم‌اندازهاى بسیار زیباى دره‌ ها و کوه‌ها ، رودخانه‌ ، چشمه‌سارها، فضاهاى روستائى ویژه و منحصر بفرد ، قابلیت‌هاى مهم توریستى - جنگلى استان بوشهر را به نمایش گذاشته است. جنگل گلوبردكان ريز كه در شمال شهرستان جم  واقع شده است و  از دو مسير ارتباطي دوراهك - ريز و  جم- ريز  قابل دسترسی مي باشد.

درختان جنگل گلوبردكان در هر فصلى از سال چهره مى‌‌آرایند و رنگى دگر مى‌‌‌یابند، بهار سرسبز و با طراوت است و شكوفه و گلهاي درختان، سراسر مناطق جنگلى را چشم نوازي ميكند، تابستان نسبتا معتدل و آرام با سایه‌هاى درختان بلند ، پاییز الوان و رنگارنگ که در هر منظرى تابلوى بدیعى را به نمایش مى‌گذارد و زمستاني که گاها با پاييز و بهارتلفيق مي گردد، زیبایى هاي‌ بي نظيري را مي آفريند.

 مصطفي محمودي یکی از عکاسان بخش ريز است که تاکنون تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از طبيعت شهرستان جم و گونه های مختلف پرنده گان و بعضا کمیاب جانوری را با صبر و حوصله توسط لنز دوربين خود شكار كرده است.

عكاس  در كنار طبيعت زيباي جنگل برخي  از پرندگان زيباي بومي و مهاجر جنگل گلوبردكان که همه ساله در فصل زمستان به این نقطه از استان مهاجرت مي نمايند را به تصوير كشيده است .

[کد خبر:AJ10380]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب