شرایط جنگ در غزه، یک مزون دوخت لباس عروس را به محل تولید انبوه پوشک بچه تبدیل کرده است.

به گزارش آینه جم ، خبرنگار رویترز در غزه در گزارشی با تیتر " تولید پوشک به جای لباس عروس... خیاطان غزه اینگونه نیازهای زمان جنگ را برآورده می کنند" نوشت: 

 دو عکس از زنان با لباس عروس، در نمای کارگاه خیاطی در رفح (جنوب منطقه غزه) دیده می شود اما کارگران داخل آن به تهیه و تولید پوشک می پردازند؛ یکی از ملزوماتی که در زمان جنگ کنونی، یافتن آن غیرممکن شده است.

 بیشتر جمعیت 2.3 میلیون نفری منطقه غزه به دلیل حمله نظامی اسرائیل آواره شده اند. بیش از نیمی از آنها در منطقه رفح در نزدیکی مرز با مصر تجمع کرده اند و ساکن شده اند. در این شرایط، کمبود پوشک، زندگی را برای کودکان و والدین آنها سخت کرده است.

 

تبدیل مزون عروس به کارگاه تولید پوشک بچه در غزه

"یاسر ابوقراره" صاحب کارگاه خیاطی که اکنون پوشک تولید می کند گفت: "ما 1.5 میلیون آواره در شهر رفح داریم. هیچ پمپرز (پوشک) و چیزی در بازار وجود ندارد که نیازهای مردم را تامین کند."

وی ادامه داد: کمبود پوشک باعث شده قیمت یک بسته در بازار به حدود 200 شیکل (واحد پول اسرائیل - معادل 55 دلار) برسد که برای خانواده هایی که برای تامین غذای کافی نیز مشکل دارند، قیمت بالایی است.

در این کارگاه گروهی از زنان از چرخ خیاطی برای دوخت و تهیه پوشک استفاده می‌کنند. او گفت: منظورم این است که اگر بانک باز باشد، باید وام بگیرند و پمپرز بخرند.

وی افزود: از لباس‌های حفاظتی بازیافتی که مربوط به دوره کرونا بود به‌عنوان ماده‌ای برای ساخت پوشک استفاده می‌کنیم. او ابراز امیدواری کرد این اقلام به خانواده‌ها در تحمل شرایط سخت کمک کند.
وی گفت: ما فقط در مورد کودکان صحبت نمی کنیم، ما برای سالمندان و معلولان نیز پمپرز (پوشک) داریم.

تبدیل مزون عروس به کارگاه تولید پوشک بچه در غزه

کمبود پوشک برای آوارگانی که در اردوگاه ها زندگی می کنند، تلاش روزانه برای تمیز و خشک نگه داشتن نوزادان و کودکان خردسال را افزایش داده است.
خانم " إيناس المصري"  آواره و مادر دوقلو و یک دختر بزرگتر است که همگی به پوشک نیاز دارند. او برای محافظت از یکی از فرزندانش از پوشکی استفاده می کند که شبیه شورت و ساخته شده از  کیسه پلاستیکی شفاف و صورتی است.

نوزاد در داخل چادر روی زمین گریه می کند در حالی که مادرش تلاش می کند شورت پلاستیکی را با وجود تنگ بودن به او بپوشاند.
ایناس گفت که نمی تواند پوشک به قیمت 180 یا 190 شیکل برای هر بسته بخرد زیرا دوقلوهایش در یک هفته آن را مصرف می کنند.
او افزود: "خب، پس از یک هفته، از کجا می توانم یک بسته دیگر تهیه کنم؟" از کجا می توانم برای فرزندانم پوشک تهیه کنم؟"

تبدیل مزون عروس به کارگاه تولید پوشک بچه در غزه

وی ادامه داد: ما اینجا ویران شده ایم. چیزی برای تهیه کردن نداریم. نه لباس و نه چیزی هست. لباس وجود ندارد. هیچ کدام از نیازهای ما فراهم نیست. در خیابان و چادرها پرت شده ایم.

"هانی صبح" دیگر آواره در رفح هم می گوید که هر روز در بازار به دنبال پوشک می گردد اما قیمت ها بسیار بالاست.

 جنگ اسرائیل بیشتر مناطق غزه را به ویرانه تبدیل کرده و باعث شده سازمان ملل آن را یک فاجعه انسانی توصیف کند.

خبرگزاری رویترز اضافه کرد: نزدیک به 30 هزار نفر در حملات اسرائیل به غزه کشته شدند. این حمله در واکنش به هجوم افراد مسلح حماس در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته انجام شد که منجر به کشته شدن 1200 نفر و دستگیری 250 نفر به عنوان گروگان شد".  

تبدیل مزون عروس به کارگاه تولید پوشک بچه در غزه

تبدیل مزون عروس به کارگاه تولید پوشک بچه در غزه

 

[کد خبر:AJ44718]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب