00000000000000000000000000000000000Parliament69.jpg

 

 

آینه جم-عبدالحسین محمدی‌زاده    :  ابراهیم_رضایی نماینده  دشتستان که تحصیلات، تخصص و شغل و مسئولیتش پیش از ورود به مجلس یازدهم؛  خبرنگاری و سردبیری برخی رسانه‌های ملی و حضور در مؤسسات رسانه‌ای بود؛ به‌خوبی توانست با توئیت‌ها و نطق‌های همیشه انتقادی خود از مدیران دولت در استان و کشور، خود را نماینده‌ای فعال نشان دهد.

او اخیراً هم در سی ‌وپنجمین گزارش هفتگی خود؛ پیشنهادش برای اختصاص چهار درصد از اعتبارات طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های نفتی به استان محل اجرای طرح را رسانه‌ای کرد و نوشت: با وجود همراهی نمایندگان  فارس،  خوزستان و چند استان نفتی دیگر کشور، این پیشنهادِ به‌زعم او تحول‌آفرین برای استان رد شد.

رضایی به این بهانه، یک نماینده استان را هم مخالف این پیشنهاد دانسته و او را  خائن،  جاهل،  منفعت‌طلب و  بخشی‌نگر نامیده است!

با توجه به حجم بالای شرکت‌های نفتی در جنوب استان بوشهر و پیشنهاد رضایی برای آمدن این چهار درصد از آنجا به مرکز استان و شورای برنامه‌ریزی استانداری و برای مناطق محروم [به‌جای منطق پیرامونی]؛ تردیدی نیست که نماینده مخالف این پیشنهاد که رضایی به دلایل مخالفت او اشاره نکرده است، #موسی_احمدی مجرب‌ترین چهره انتخاباتی #مجلس استان که نائب‌رئیسی کمیسیون انرژی را هم برعهده دارد، باشد.

در این رابطه؛ ذکر چند نکته قابل تأمل است:

۱- نماینده جوان استان در  مجلس چرا پیش از طرح پیشنهاد علنی خود، با مجمع استان و همکارانش این موضوع را طرح و رفع ابهام نکرده است تا هم از ظرفیت آن‌ها به‌ویژه دو عضو  کمیسیون_انرژی که از قضا یکی هم نائب‌رئیس اول این کمیسیون مهم و مرتبط با پیشنهاد است استفاده شود و هم ایرادهای احتمالی رد پیشنهاد حذف و اصلاح شود؟

۲- دلایل مخالفت نماینده دولت در جلسه مجلس با این پیشنهاد با تأکید بر «ظلم به عسلویه و مناطق پیرامونی» و رد دو بارهٔ آن در کمیسیون تلفیق که «آقای رضایی» خود هم عضو این کمیسیون است چیست؟ یا اینکه چرا نماینده #عسلویه و سه شهرستان جنوب استان؛ نگران خروج اعتبارات از مناطق پیرامونی این منطقه بوده است؟

۳- اگر تلاش نماینده جنوب استان برای جذب و ماندگاری اعتبارات در حوزه انتخابیهٔ خود؛ «بخشی‌نگری» و «منفعت‌طلبی» است؛ عصبانیت «آقای رضایی» از ناکامی در  دوشیدن_عسلویه از چیست؟! اگر او کلان‌نگر است چرا پیشنهاد اختصاص این چهار درصد برای کل مناطق محروم کشور را طرح نکرده است؟!!

۴- اگر چنین خیانت بزرگی که «آقای رضایی» مدعی است انجام شده؛ «آقای کرمی» رئیس مجمع نمایندگان استان و «آقای جمیری» دیگر نماینده استان و حتی حضرات آیات بوشهریِ استان و قم چرا برابر این خیانت سکوت کرده‌اند؟!

۵- جای تعجب است که با وجود ادعای «آقای رضایی» برای همراهی نمایندگان پرشمار و پرنفوذ فارس و خوزستان که در رأس بسیاری از کمیسیون‌های اثرگذار هم حضور دارند و همچنین ایلام و کهگیلویه‌وبویراحمد؛ چطور این نمایندگان نتوانسته‌اند هر کدام حداقل یک رأی برای این پیشنهاد جذب کنند و استانشان را متحول سازند!

۶- «پیشنهاد» دستور و امر نیست که همگان تابع باشند؛ بی‌شک هر پیشنهاد؛ موافقان و مخالفانی دارد؛ و هر کس پیشنهادی مطرح می‌کند، به زعم خودش بهترین سخن را گفته است؛ اینکه مخالفان پیشنهادمان را خائن و جاهل بدانیم؛ دور از ادب و اصول دموکراسی است!

۷- و آخر اینکه بهتر است ابراهیم رضایی پیگیر استقرار پتروشیمی‌ها و صنایع نفت‌وگاز در دشتستان بزرگ باشد و چشم طمع از عسلویه و… بردارد؛ «عسلویه و…» متعلق نه به استان؛ که کل کشور است؛ اما فراموش نکنیم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!/ثلاث جنوب 

[کد خبر:AJ41208]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب