اینه جم : برای چندمین بار پیاپی طی هفته های گذشته، بخشی از بازار تجاری گناوه، به نشانه اعتراض به محدودیت های ایجاد شده برای داد وستد لنجداران استان بوشهر و حذف قانون کالای همراه ملوان، تعطیل شد.

به گزارش  آینه جم ؛ هفته نامه صدای بندر نوشت: صبح دوشنبه (۱۳ آذر) تعداد زیادی از بازاریان، لنجداران و بازرگانان گناوه ای با حضور در مقابل فرمانداری گناوه خواستار اقدام فوری مسولین استان برای احقاق حق ملوانان، لنجداران، بازاریان و بازرگانان شدند.

آنها با پهن کردن سفره های خالی مقابل فرمانداری گناوه، حذف قانون کالای همراه ملوان و محدودیت های ایجاد شده برای آنها را باعث بیکاری بسیاری از جوانان این استان عنوان کردند.

دولت در حالی بر اجرای محدویت و حذف قانون کالای همراه ملوان اصرار دارد که بسیاری از بزرگان، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، روزنامه نگاران و اقشار دیگر مردم استان بوشهر از جمله روحانیون، و حتی ائمه جمعه استان ، در کنار ملوانان، لنجداران و تجار، خواستار توجه به خواسته مردم هستند.

اما معلوم نیست در حالی که رییس جمهوری در روزهای انتخابات در فیلم های تبلیغاتی اش خود را مدافع مردم در بحث ته لنجی معرفی کرد، چرا اکنون در دولت او لایحه ای به مجلس رفت که تیر خلاص به ته لنجی بود.

این در حالیست که مسولین دولتی خود بهتر می دانند که در نبود زیر ساخت های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی و عدم استقرار شرکت های مرتبط با آنها در شهرستان های ساحلی نظیر گناوه، عمده اشتغال مردم بر پایه دریا بنا شده و یقینا ایجاد محدودیت در تجارت دریایی نتیجه ای جز بیکاری، فقر مردم، رشد آسیب های اجتماعی وگسترش جرم در پی نخواهد داشت.

[کد خبر:AJ43853]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب