آینه جم: بارش رحمت الهی روز گذشته به طبیعت زمستانی استان طراوت بخشید و حال و هوای این استان را عوض کرد.

به گزارش «آینه جم»؛ مردم استان بوشهر پس از مدت‌ها چشم شان به جمال باران روشن شد. سامانه بارشی که از پنج شنبه وارد استان بوشهر شده بود، دیروز فعالیتش بیشتر شد و سومین روز از دومین ماه زمستان را به یکی از روزهای باطراوت تبدیل کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: دیروز تقریبا همه مناطق استان شاهد بارش باران بوده‌اند اما برازجان با ۱۹ میلیمتر و دیر با ۱۱ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته‌اند و در بوشهر هم میزان بارندگی حدود شش میلیمتر بوده است.

زهرا راستگو افزود: اهالی بندر سیراف هم روز گذشته شاهد بارش تگرگ بودند.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت سامانه بارشی از پنج شنبه تا کنون بیشترین بارندگی در برازجان با ۲۲، خارگ ۱۷ و دیر ۱۲ میلیمتر، به ثبت رسیده است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، بارش باران پایان یافته و از امروز تا چهارشنبه شاهد وزش باد شمالی، مواج شدن خلیج فارس و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

راستگو با اشاره به این‌که شدت وزش باد سه شنبه بیشتر خواهد بود، از دریانوردان به ویژه آنهایی که در مرکز و جنوب استان هستند، خواست مراقب باشند و در روزهای آینده به دریا نروند.

وی از وقوع پدیده مه صبحگاهی در جم نیز خبر داد که میزان دید را صبح امروز در این شهر کوهستانی به ۵۰ متر رساند.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: به علت افزایش رطوبت، نقاط دور از ساحل در شهرستان‌هایی مانند جم و دشتستان در روزهای آینده مه صبحگاهی دارند.

راستگو نوید ورود سامانه بارشی دیگر در آخر هفته را داد؛ سامانه‌ای که بارش‌های خوبی خواهد داشت.

[کد خبر:AJ20216]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب