آینه جم:در حالی که مسئولان امنیتی پاریس از عدم وجود اباعود در میان قربانیان و یا دستگیر شدگان حمله ضد تروریستی پلیس خبر داده‌اند؛ دادستانی کل فرانسه اعلام کرد که این فرد به هلاکت رسیده‌ است.

مغز متفکر حملات پاریس

به گزارش آینه جم:دادستانی کل فرانسه دیروز پنجشنبه 28 آبان‌ماه در بیانیه‌ای رسماً از هلاکت «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر حملات پاریس در عملیات روز چهارشنبه پلیس این کشور خبر داد.

این مرجع قضایی افزود: در پی حمله پلیس به یک آپارتمان و درگیری هفت ساعته با ستیزه جویان، دست‌کم جسد یک مرد و یک زن پیدا شد که هویت جسد مرد به دلیل اصابت شدید گلوله‌ها قابل تشخیص نبود.

دادستانی کل فرانسه می‌افزاید: آزمایش DNA اثبات می‌کند، جسد مردی که به همراه «حسنا آیه بوالحسن» زن انتحاری منطقه "سن‌دنی" واقع در شمال پاریس پیدا شد؛ اباعود بوده است.

این خبر درحالی منتشر شد که مسئولان امنیتی فرانسه پس از عملیات ضد تروریستی روز جهارشنبه اعلام کردند که اباعود در میان قربانیان و یا دستگیر شدگان نیست.

«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه، نیز کشته شدن مغز‌ متفکر حملات تروریستی پاریس را تبریک گفت.

خبرگزاری فرانسه‌ و واشنگتن پست نیز خبر هلاکت این فرد را تایید کرده‌اند، اما برخی منابع آگاه، این خبر را نقشه سردمداران فرانسوی برای آرامش روانی شهروندان و کاهش هجمه اذهان عمومی جهان به حمایت‌های مسئولان این کشور از تروریست‌ها خوانده‌اند.

«عبدالحمید اباعود» در سال 1987 در منطقه «مولن‌بیک» در غرب بروکسل متولد شد.

وی پس از آغاز درگیری‌ها در سال 2011 در سوریه و عزیمت به این کشور؛ به عضویت گروه‌های تروریستی درآمد.

پس از آنکه اباعود وفاداری خود را به تروریست‌ها اثبات کرد؛ مسئول یارگیری آنان در اروپا شد.

اباعود در مواضع تحت سیطره داعش در عراق و سوریه به "ابوعمر بلژیکی" و "ابوعمر سوسی" مشهور شد که لقب دوم وی از نام شهر "سوس" در مراکش ــ که خانواده‌اش اهل آنجا هستند ــ نشأت گرفته است.

همچنین «حسنا آیه بوالحسن» که اولین زن انتحاری تاریخ فرانسه نام گرفته است؛ دختر خاله عبدالحمید اباعود بود.

مغز متفکر حملات پاریس به هلاکت رسید

مغز متفکر حملات پاریس

 مغز متفکر حملات پاریس به هلاکت رسید

عکس مغز متفکر حملات پاریس

 مغز متفکر حملات پاریس به هلاکت رسید

عامل حملات پاریس

مغز متفکر حملات پاریس به هلاکت رسید

 مغز متفکر حملات پاریس به هلاکت رسید

ابنا

[کد خبر:AJ10039]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب