آینه جم : اگر در خیابان‌ های بوشهر رانندگی کنید، متوجه خواهید شد که اغلب موتورسواران قوانین رانندگی نظیر چراغ قرمز، عبور از پیاده راه یا حرکت در مسیر خود را رعایت نمی کنند که این وضعیت در کنار شمار بالای موتورسیکلت ها، این استان را مستعد آمار بالای فوتی و مجروحان این وسیله نقلیه کرده است.

بوشهر جزو استان های دارای بالاترین آمار موتورسوار

به گزارش خلیج فارس، آمارها نشان می دهد 80 درصد قربانیان تصادفات شهری بوشهر مربوط به سوانح موتورسیکلت سواران است که نسبت به آمار کشوری رقم بالایی است.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی معابر شهری استان در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است، گفت: گروه سنی جانباختگان بین ۱۴ تا ۳۵ سال است که گروه مولد و جوان جامعه می باشد.

درصد فوتی موتورسواران از ناحیه سر است

سرهنگ محمد صادقی افزود: برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی، ۷۵ درصد موتورسیکلت سواران بر اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.

معابر لغزنده و بزرگراهها دومین عامل فوتی موتورسواران

سرهنگ صادقی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی یا تردد در زمان هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده است برشمرد و تصریح کرد: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه، عدم تردد در معابر بزرگراهی و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: ۸۹ درصد جان باختگان موتورسیکلت، نفر جلویی و ۱۱ درصد باقیمانده شامل ترک نشین است. براساس آئین نامه ها، ظرفیت موتورسیکلت یک نفر است. اما در پاره‌ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۳ تا ۵ نفر هم قرار می‌گیرد.

وی به رانندگان توصیه کرد تا در مناطق مسکونی برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند و در محل های عبور عابران پیاده حق تقدم عبور را رعایت و ايمن رانندگی نمایند.

[کد خبر:AJ45652]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب