آینه جم- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۵۱ هزار مولد در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر در تولید بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو مورد نیاز استخرهای پرورش این آبزیان فعال شده‌اند.
به گزارش آینه جم، مهدی تنگستانی مکان مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: امسال در حدود ۲۶ هزار مولد خارجی SPM  برای مراکز تکثیر که کار تولید بچه میگو را انجام می دهند، وارد استان کردیم.
وی افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است که در مجموع ۵۱ هزار مولد در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر در تولید بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو مورد نیاز استخرهای پرورش این آبزیان فعال شده‌اند.
تنگستانی مکان با بیان اینکه بیماری میگو پرورشی یک بیماری مدیریتی است و امسال هم وجود دارد، تاکید کرد: باید با همکاری تولیدکنندگان میگو پرورشی این بیماری مهار و کنترل شود.
وی ادامه داد: بخش دولتی تمهیدات لازم و آموزش‌های لازم، شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگو پرورشی دارد به تولیدکنندگان میگو پرورشی ارائه کرده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ردیابی بیماری میگو پرورشی از دیگر برنامه‌ها است که تاکنون مولدها و پست لاروهای میگو سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات توسط پرورش‌دهنده این آبزی یک ضرورت است.
تنگستانی مکان یادآور شد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.
وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و بیان کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده، توسط دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.
[کد خبر:AJ45611]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب