000000000001114980.jpg

 

 

آینه جم: در آستانه 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر برگزار شد، نشستی که در راستای جلسات پاسخگویی مدیران در استانداری برگزار می شود.

به گزارش آینه جم؛ مهمترین خروجی صحبت های احسان ایزدپناه طرح 3 چالش هلال احمر بود که با گذشت مدتها، همچنان در انتظار تصمیم و همراهی مسئولان استان می باشد.

نبود «پایگاه امداد دریایی گناوه» نخستین مشکلی بود که مطرح شد. ایزدپناه گفت: پایگاه قبلی به دلیل قرارگیری در طرح احداث پروژه شهرداری تخریب شد و از سه سال گذشته امکان عملیاتی در ساحل گناوه نداریم، درحالی کهخ حجم زیاد گردشگران را داریم و نیروهای ماهری در اختیار ماست.

وی از ورود فرماندار، دادستان گناوه و معاون عمرانی استانداری برای حل این مشکل خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی زمین موردنظر برای پایگاه امداد دریایی این شهر اختصاص یابد و زیرساخت آن احداث گردد تا توسط هلال احمر تجهیز و نگهداری شود.

چالش بعدی، نبود نمایندگی یا انبار هلال احمر در جنوبی ترین شهرستان بوشهر و قطب انرژی کشور است که به گفته ایزدپناه نیازمند عملی شدن توافقات شورای راهبردی پتروشیمی ها برای احداث پایگاهی در روستای بندو می باشد.

مدیرعامل هلال احمر استان بیان کرد: چالش دیگر، آشیانه بالگرد امداد هلال احمر است که در پایگاه واقع در تنگک جانمایی شده، اما از 4 میلیارد تومانی که برای احداث آشیانه پیش بینی گردیده، تنها 130 میلیون تومان اختصاص یافت که نمی توان اقدام چشمگیری در این خصوص انجام داد.

به گفته ایزدپناه، تکمیل آشیانه بالگرد یا پایگاه امداد دریایی و سایر ساخت و سازهای هلال احمر در کشور برعهده استان ها یا از طریق جذب خیرین می باشد و جمعیت هلال احمر در مرحله تجهیز و نگهداری که ارقام قابل توجهی نیاز دارد ورود می کند، از این رو امیدواریم شاهد همراهی استان برای تکمیل این نیازمندی های مهم باشیم.

استخدام نیروهای داوطلب در هلال احمر

وی همچنین از استخدام 79 نفر از جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر استان در آخر سال گذشته خبر داد که سالها فعالیت داواطلبانه داشتند و با پیگیری های صورت گرفته رسما جذب این جمعیت شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ۳۴ هزار نفر عضو داوطلب این جمعیت هستند و 4700 نفر از آنها به صورت فعال کار‌های بشردوستانه انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۷۰۰ دوره آموزش کمک‌های اولیه برای ۲۱ هزار نفر و برای ۲ هزار و ۵۵۰ نفر هم آموزش‌های تخصصی امداد رسانی برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: سال گذشته امدادرسانی به ۶۵۴ حادثه داشتیم که ۳۸۹ حادثه آن مربوط به حوادث جاده‌ای بود.

ایزدپناه در ادامه گفت: ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر در بخش‌های مختلف فعال است و در نوار ساحلی استان بوشهر نیاز به تاسیس ۵ پایگاه امداد دریایی است.

 

* خليج فارس 

[کد خبر:AJ45622]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب