000000000000997600.jpg

 

آینه جم-مهدی جعفری زاده

روسای همه کشورها نسبت به پول ملی شان دو تلاش مستمر و دائمی دارند؛ یکی اینکه در داخل کشورشان ارزش پول ملی شان حفظ شود و مردم با گذشت سال ها ببینند ارزش پول، اندوخته و پس اندازشان کم ارزش نمی شود.

دوم اینکه خارج از کشورشان پول آنها ارزشمند باشد و دیگر کشورها هم از پول ملی آنها با اعتماد و اطمینان استفاده کنند. بر همین اساس است که دلار و یورو در سطح جهانی خریدار وافر دارد و مبنای معاملات خرد و کلان دولت ها و ملت هاست.

حال اگر کشوری نتواند هم در داخل از نظر مردم و هم در خارج و بین دول و ملل دیگر ارزش پولش را حفظ کند، در هر دو ناحیه شکست خورده و جایگزینی برای آن نخواهد بود.

متاسفانه ما سالهاست که در کشورمان با هر دو افت داخلی و خارجی ارزش پول ملی مان مواجه هستیم به طوری که هم مردم ایران در داخل کشور اعتماد و اطمینان به ارزش پول خود تا چند روز آینده را ندارند و هم در خارج پول ملی ما قابل استفاده و داد و ستد و مورد استقبال دولت ها و ملت های دیگر نیست.

یقیناً «پول ملی» مظهر اقتدار ملی است و نباید بگذارند که این پول روز به روز کم ارزش تر و دلار و یورو و سایر ارزها ارزشمندتر شود، همانطور که دفاع از تمامیت ارضی توانمندی نیروهای مسلح و انرژی هسته ای پایه اقتدار کشور است پول ملی نیز پایه و اساس اقتدار ملی است و چون مستقیماً با سفره و معیشت مردم و توسعه و پیشرفت کشور ارتباط دارد جایگاه و اولویت اول را دارد.

بر مسئولان است که مانع سقوط و افت ارزش پول ملی شوند و برای آن تدبیری بیندیشند.

[کد خبر:AJ45661]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب