00000000000010006thg.jpg

 

آینه جم: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر می گوید: تا سال 1406 اولین استان کشور از نظر سرانه استاندارد آموزشی در کشور خواهیم شد، هرچند بسیار خوش بین هستیم این مهم تا دو سال دیگر (1405) رقم بخورد که زودتر از برنامه ریزی ماست.

به گزارش آینه جم؛ ابراهیم احمدی در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور 8.5 متر مربع است که این شاخص در بوشهر 5.5 و در برخی شهرستان های جنوبی استان تا 6 متر می باشد.

احمدی ادامه داد: اخیرا تفاهم نامه 2500 میلیارد تومانی بین استاندار و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که هزار میلیارد تومان از استان و 1500 میلیارد تومان از سازمان نوسازی برای احداث 1800 کلاس درس درنظر گرفته شود. خوشبختانه 850 کلاس درس آن تا پایان امسال اجرایی می شود، انتظار داریم تا 1405 نیز هرسال 500 کلاس درس احداث شود تا اولین استانی باشیم که به سرانه استاندارد کشوری یعنی 8 متر برسیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: قطعا در مسیر اجرای این هدفگذاری، تورم را خواهیم داشت که به لطف مشارکت خوب خیرین حقیقی و حقوقی در استان، نگرانی بابت کمبود منابع مالی نیست.

به گفته وی، 57 درصد مشارکت ها توسط خیرین می باشد که بخشی از آن حقوقی ها مثل پتروشیمی و صنایع گازی جنوب استان هستند. از این نظر سهم خیرین جلوتر از دولت می باشد.

وی تصریح کرد: مدارسی که اکنون احداث می کنیم، بازه عمر مفید آن ها بالای 50 سال است، ضمن اینکه طی دو سال اخیر اولویت بر معماری بومی بوشهر در سبک مدرسه سازی گذشته ایم.

4 شهرستان در وضعیت بحرانی هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان بحرانی ترین شرایط فرسودگی یا کمبود فضای آموزشی را مربوط به 4 شهرستان دانست که اولویت طرح های توسعه روی آنهاست، اما در سایر مناطق استان که شیب جمعیت دانش آموزان تازه محصل منفی است، تلاش به حفظ وضع موجود و شاداب سازی مدارس می باشد.

احمدی بیان کرد: بحرانی ترین وضعیت در مرکز استان خصوصا شهر بوشهر است که 288 کلاس کمبود داریم. تنگستان در رتبه دوم قرار دارد و شهرستان های دشتستان و دشتی هم وضع بحرانی در فضاهای آموزشی دارند.

وی درخصوص سوالی پیرامون مدارس کانکسی اظهار داشت: خوشبختانه مدرسه های کانکسی در استان جمع شده، اما برخی مدارس که کانکس ضمیمه فضای آموزشی است داریم که یکی از آنها در روستای بنیاد دشتی می باشد که اعتبار ساخت کلاس جایگزین کانکس تامین شده و یکسال آینده تحویل آموزش و پرورش می دهیم.

[کد خبر:AJ45660]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب