آینه جم: استاندار بوشهر گفت: با توجه به راه اندازی بوستانهای امید در شهرها و روستاهای استان بوشهر در قالب طرح امید، سینماهای روباز برای انجام کارهای فرهنگی و هنری در این بوستانها طراحی شده است.

به گزارش «آینه جم»؛ مصطفی سالاری روز سه شنبه در نشست با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با راه اندازی سینماهای رو باز تلاش می شود با فعال کردن گروه های تئاتر استان زمینه اجرا برای این گروه ها در شهرها و روستاها فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه فعالیت های اجتماعی مکانیزم خرید آثار فرهنگی هنری تولید شده از سوی هنرمندان استان تا پایان امسال تهیه و به فرمانداران، شهرداران و دهیاران ابلاغ می شود.

سالاری با اشاره به اختصاص چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل اعتبارات آلایندگی گفت: با تخصیص 12 درصد از اعتبار شهرداری و دهیاری ها به مسائل فرهنگی هنری، آموزشی و ورزشی اعتبار مورد نیاز برای اجرای مکانیزم خرید آثار هنری از هنرمندان استان تامین و در اختیار دهیاران، شهرداران وفرماندارن استان قرار می گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح حمایت از هنرمندان استان هم گروه های هنری استان فعال می شوند و هم مردم با آثار هنری فاخر هنرمندان آشنا می شوند.
استاندار بوشهر گفت: هم اکنون زیرساخت ها و کارهای عمرانی این سینماهای روباز در شهرها و روستاهای استان در حال انجام است و تلاش می شود در قالب یک کار مشارکتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم حوزه فرهنگ و هنر را در استان فعال کنیم.

وی تاکید کرد: هنرمندان تئاتر و موسیقی باید فعال تر از گذشته به تولید آثار هنری بپردازند و هنر خود را به مردم در تمام نقاط استان عرضه کنند.
وی با تاکید بر وحدت میان هنرمندان گفت: تولید و حمایت از آثار هنری هنرمندان استان باید فارغ از مسائل سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به دشواری مدیریت فعالیت های هنری متناسب با تقاضای جامعه اظهارکرد: هرج و مرج و نابسامانی ناشی از برهم زدن برنامه های فرهنگی و هنری دارای مجوز ، شایسته نظام نیست.

سالاری با اشاره به انتظار حداقلی هنرمندان از مسئولان در زمینه حمایت از امنیت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شان افزود: از هر برنامه فرهنگی و هنری که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق با قانون مجوز برایش صادر شده پشتیبانی می کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بوشهر بیان کرد: تئاتر در بوشهر از پشتوانه ای قوی و سابقه درخشان برخوردار است که وجود ظرفیت موجود در استان سبب رونق فعالیت های هنری و حمایت مردمی از این هنر می شود.



















 

[کد خبر:AJ11882]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب