0000000000IMG-20141031-WA0025.jpg

 

 

آینه جم؛ ابراهیم قیصری:  بعد از انتقادات اخیر رسانه ها  به آریاساسول؛ این شرکت سراسیمه چندین نشست با خبرنگاران برگزار کرد و در این نشست ها مدیر عامل سعی کرد چهره تخریب شده این شرکت را در افکار عمومی استان تطهیر کند. 
تجاوز به طبیعت زیبای نایبند و آلودگی فلرها از انتقادات به این شرکت بوده است که اخیرا در رسانه ها مطرح شد. 
صحبت های روز گذشته  امیرحسین بحرینی با مدیران نشریات مکتوب بوشهر در این دو مورد با تناقض هایی همراه شد:
اولین موضوع صحبت های  پیرامون آلودگی فلرها بود .
بحرینی گفت ۹۲ درصد آلودگی هایی که مطرح می شود ربطی به صنعت پتروشیمی ندارد و فقط 8 درصد مربوط به ما است!
 این صحبت به نظر می رسد اولین طنز تلخ آسمان آلوده عسلویه و همسایگان این شهرستان است، چرا که مقصرین آلایندگی، توپ را در زمین دیگران می اندازند. ثانیا طبق مصاحبه ها و نامه های قبلی،  سهم پتروشیمی ها در آلودگی عسلویه قطعا بیشتر از ۸درصد خواهد بود .
داود عمادی  سرپرست مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز سال گذشته با ارسال نامه ای به شرکت های پتروشیمی مستقر در عسلویه نسبت به مخاطرات آلاینده های شیمیایی هشدار داده بود که موید آلودگی های نگران کننده این شرکت ها است. 
دومین موضوع بحث ساخت و ساز غیر مجاز در پارک ملی نایبند است. 
بحرینی در این زمینه گفته است:  ما هتل سازی نمی کنیم، ما زمین خواری نکرده ایم ، زمین ما ملکی است و متعلق به منابع طبیعی نیست و خارج از اراضی ملی است که 3 سال گذشته مجوز ساخت آنجا را گرفته ایم تا یک مرکز اقامتی برای استراحت همکاران و استفاده  مردم محلی و گردشگری ایجاد کنیم. در این پروژه هیچ تجاوزی به حریم دریا و منابع ملی صورت نگرفته است و مجوزها از جهاد کشاورزی، محیط زیست و  راه و شهرسازی به طور کامل گرفته شده و طبق گزارش جهاد کشاورزی این زمین لم یزرع و فاقد پوشش گیاهی است همچنین در سال 97 ایراداتی به مجوز این پروژه گرفته شد که باید باغ گیاه شناسی به طرح اضافه شود که ما پذیرفتیم و اصلاحیات را انجام دادیم!
این در حالیست که  فرهــاد قلی نژاد مدیر کل محیط زیست بوشهر اخیرا  در گفت وگو با روزنامه ایران گفته : سازمان محیط زیست با ساخت کلبه های گردشگری با مواد و مصالح بومی توسط این شرکت موافقــت کرده اما اســکلت بتــنی آهنــی دو هکتاری ساخته شــده توســط آریاساســول خبر از خروج این شــرکت از توافق با محیط زیست می دهد. توافقی که قلی نژاد اعتقاد دارد محیط زیســت از ابتدا نباید آن را امضا می کرد.
اجرای طرح مجتمع مسکونی-اقامتگاهی در حریم منطقه حفاظت شده نایبند، نقض صریح اصل پنجاه قانون اساسی و بی توجهی به سند ملی محیط زیست است. در ماده چهارم سند ملی محیط زیست به صراحت به جرم انگاری محیط زیستی تاکید دارد. «براساس قوانین و مقرارت سازمان حفاظت محیط آن دسته از اعمالی را که ماهیت و یا موجودیت پارک ملی را به خطر انداخته و یا تهدید می‌نماید، ممنوع بوده و می‌بایست شدیداً با آنها برخورد شود.».
به نظر می رسد پتروشیمی آریاساسول که اخیرا مورد بیشترین انتقادات قرار گرفت تنها راه برون رفت از این فضا را شنیدن صدای خبرنگاران و تعامل بیشتر با محیط پیرامون دانسته که قطعا نویدبخش فصل جدیدی از ارتباط این شرکت بزرگ با مناطق پیرامونی است.
[کد خبر:AJ34645]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # حسن حسینی 1399-10-15 20:45
با کیفیت ترین و تمیز ترین فلر در منطقه مربوط به آریاساسوله.حتما برو و بپرس و ببین.میدونی استاندارد ایزو۱۴۰۰۰۱ یعنی چی؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب