000000000000images.jpg

 

 

آینه جم؛ سجادبهزادی

اگر زخمی ساده هم بر بدن دارید نمی توانید به مرکز بهداشتی درمانی امام سجاد (ع) بخش ریز اطمینان کنید.این مرکز تنها محل تعیین شده برای رسیدگی به سلامت هزاران انسان درمنطقه ای است که دو شهر نیز در هم جواری آن قرار دارد اما با کمترین امکانات بهداشتی و تخصصی اداره می شود.


باورکردنی نیست اگر گفته شود این مرکز پس از سالهای دراز تا کنون حتی یک پزشک عمومی با تجربه هم ندارد و در بسیاری از مواقع کارآموزانی کم تجربه بیماران را معاینه می کنند.


در شرایط فعلی چه امری مهم تر از سلامت جامعه است و ای کاش بخشداران زیادی که به این بخش آمدند ورفتند حداقل یک گوشه از مشکلات انبوه این مرکز را مرتفع کرده بودند.شبکه بهداشت و درمان مرکز شهرستان نیز ، بنظر میرسد این درمانگاه را کلا رها کرده و در برنامه توسعه و تجهیز خود نمی بیند.


انسان ها وجوانان شریفی بودند که طی روزگاران گذشته تا کنون،ناچارا به این مرکز مراجعه کرده اند اما نه تنها بهبودی نیافتند بلکه به دلیل امکانات اندک وحتی کم تجربه بودن کادر درمان آن جان خود را از دست دادند.


این مرکز تنها مرکزی است که در دسترس هزاران انسان نیازمند در بخش ریز است. بیماران این بخش اگر نخواهند به این مرکز مراجعه کنند باید در مسیری پرپیچ وخم و زمانی تقریبا یک ساعت، خود را به مرکزشهرستان برسانند.


آمبولانس این درمانگاه نیز خود حکایتی دگر دارد و به بهانه های مختلف مرهم جان بیماران نیست و بخشی از آشفتگی خدمات درمانی این مرکز ، خدمات آمبولانس آن است.

مسئولان مرتبط لطفا آمار وضعیت مراجعین به مرکز بهداشتی و درمانی بخش ریز را منتشرکنند تا افکار عمومی نسبت به تعدد اعزام بیماران این مرکزبه دلیل عدم امکانات و کادر درمان مجرب ، آمار مرگ انسان ها در این مرکز و ناتوانی در نجات بیماران مطلع شوند و نسبت به بحران سلامت در این درمانگاه چاره ای اندیشیده شود.

* توسعه و جامعه جم

[کد خبر:AJ34444]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب