
آینه جم-نماینده کنگان در مجلس از تکمیل پروژههای عمرانی کنگان با اعتبارات مسئولیتهای اجتماعی صنایع خبرداد.
به گزارش آینه جم؛حجتالاسلام موسی احمدی نماینده شهرستانهای جنوبی استان بوشهر در مجلس عصر امروز در جلسه کمیته برنامهریزی شهرستان کنگان با تأکید بر ضرورت تکمیل پروژههای نیمهتمام و بهرهگیری حداکثری از اعتبارات تخصیص یافته اظهار داشت: تمامی دستگاههای اجرایی باید با جدیت و احساس مسئولیت نسبت به جذب اعتبارات و تکمیل پروژههای عمرانی اقدام کنند تا خدمات مطلوبتری به مردم ارائه شود.
نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس با اشاره به اهمیت اعتبارات شورای راهبردی، منابع نفتی، عوارض آلایندگی و سایر ظرفیتهای موجود برای توسعه منطقه افزود: پیگیری مستمر پروژهها، تهیه بهموقع صورت وضعیتها و رفع موانع اجرایی از مهمترین عوامل موفقیت در جذب اعتبارات و تکمیل طرحهای عمرانی است.
وی ادامه داد: رفع موانع اجرایی و تهیه بهموقع صورت وضعیتها از مهمترین ارکان موفقیت در تکمیل طرحهای عمرانی منطقه است که باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.
غلامحسین زیبا، فرماندار شهرستان کنگان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا و امام شهیدان، با اشاره به اهمیت پروژههای عمرانی در توسعه شهرستان اظهار داشت: پروژههای تعریف شده از محل اعتبارات شورای راهبردی و مسئولیتهای اجتماعی صنعت، پس از گذراندن مراحل قانونی، مطالعات کارشناسی و اخذ تأییدیههای لازم وارد فاز اجرایی شدهاند و اکنون انتظار میرود دستگاههای اجرایی با برنامهریزی دقیق، روند اجرای آنها را شتاب بخشند.
وی افزود: متأسفانه به دلیل طولانی شدن برخی فرآیندهای اداری و اجرایی، بخشی از اعتبارات ارزشمند جذب شده از منابع ملی و نفتی هنوز به طور کامل به چرخه عملیاتی وارد نشده است. ازاینرو، دستگاههای اجرایی مکلفند بلافاصله پس از انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی، نسبت به تهیه و ارسال صورت وضعیتها با سرعت و دقت اقدام کنند تا امکان تخصیص بودجه فراهم شود.
فرماندار کنگان با تأکید بر همافزایی میان مدیریت شهرستان و صنعت، تصریح کرد: استفاده از ظرفیتهای قانونی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مصوبات، کلید رفع موانع پیشرو است. گزارشهای پیشرفت پروژهها باید به صورت مستمر در جلسات تخصصی ارزیابی شود تا هیچ وقفهای در ارائه خدمت به مردم ایجاد نشود.
[کد خبر:AJ53771]