000000000000000000005475959599.jpg

آینه جم، همزمان با سراسر کشور رقابت انتخاباتی 50 نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر آغاز شد. به گزارش آینه جم هرچند در نخستین روز آغاز تبلیغات رسمی نامزدها فضا و چهره شهرها و روستاهای استان بوشهر هنوز به طور کامل انتخاباتی نشده است اما نصب بنرها و عکس های تبلیغات محیطی نامزدها توجه رهگذران را به خود جلب کرده است.
باتوجه به تنوع شیوه های تبلیغی از جمله بهره گیری از فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی و راه اندازی کانال های خبری نامزدها تلاش می کنند برای ارایه برنامه ها و جلب اعتماد افکار عمومی از همه ابزارهای اطلاع رسانی استفاده کنند.
هنوز همه نامزدها ستادهای تبلیغاتی خود را فعال نکرده اند با این وجود طرفداران برخی از نامزدها در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر گردهم آمده اند تا مقدمات تبلیغات را فراهم کنند.
نامزدهای تائید صلاحیت شده نیز هرچند پیش از آغاز تبلیغات با حضور در مجلس و محافل به طور غیر رسمی به تبلیغ برنامه های خود می پرداختند اما انتظار می رود در فرصت یکهفته باقیمانده تا زمان آغاز رای گیری از همه شیوه ها برای معرفی برنامه ها و طرح هایشان استفاده کنند.
براساس قانون نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی فقط در ستادها و جایگاه هایی که برای پوسترها در نظر گرفته تبلیغ کنند و باید از چسابندن عکس و نوشته به در و دیوار یا مکانهای عمومی و پر تردد خودداری کنند.
در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین نامه اجرایی آن، تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد امروز (پنجشنبه29بهمن ماه) آغاز و در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(6 اسفندماه) یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می یابد.
برخی شهرداری با تهیه مکان هایی مناسب برای تبلیغات انتخاباتی در راستای حفظ نظم و زیبایی چهره شهری اقداماتی جالب انجام داده است.
نصب بنرهایی سفید در ابعاد دو در سه متر و داربست هایی مناسب در نقاط پر رفت و آمد توسط برخی شهرداری ها باعث شده تا نامزدها تبلیغات خود را در نقطه مشخص شده انجام دهند.
این اقدام افزون بر جلوگیری از روی آوری طرفداران نامزدها به چسپاندن عکس بر در و دیوار منازل مسکونی و نامطلوب کردن چهره مبلمان شهری باعث تسهیل امور تبلیغی و کاهش هزینه ها نیز شده است.
جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: درحوزه انتخاباتی بوشهر، گناوه و دیلم 18 نامزد، دشتستان 12نامزد، کنگان، دیر، جم و عسلویه 11 نامزد و دشتی و تنگستان نیز 9 نامزد به مدت یکهفته فرصت دارند برای معرفی توانمندی های خود به مردم فعالیت انتخاباتی انجام دهند.
سیداسماعیل موسوی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آگهی اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده روز گذشته از طریق فرمانداری های مراکز حوزه انتخابیه انتشار عمومی پیدا کرده است.
وی افزود : این افراد تا 24 ساعت قبل از رای گیری مجاز به تبلیغات قانونی مطابق با دستور العمل های صادره هستند.
از مجموع یک میلیون و 32هزارو 949 نفر جمعیت استان بوشهر بیش از 691 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در هفتم اسفندماه هستند.
695 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان بوشهر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری درنظر گرفته شده است.
استان بوشهر دارای چهار کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش آینه جم ؛ فرمانداری های استان بوشهر با صدور اطلاعیه های جداگانه ای اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند .

گفتنی است ترتیب نوشتن این اسامی صرفا بر مبنای حروف الفبا ترسیم شده است .

حوزه بوشهر ، گناوه و دیلم

زینب اسماعیلی
عبدالکریم جمیری
عیسی حبیبی
ضرغام حیدریه
عبدالحمید خدری
حسین خضری
علی زارعی
مهدی رنجه
حمید شاه بندر زاده
فرهاد سرخوش پور
رامین غلامعلی شاهی
اسماعیل کاظمی
حمیده کللی خورموجی
زهرا عرفان
غلامعلی قادریان
سید کریم موسوی
سید ابراهیم مومنی

حوزه دیر ، کنگان ، جم و عسلویه

     اکبر آسیایی زاده       
    قاسم ابراهیمی        
    موسی احمدی 
    فرهاد اسدی  
    سید علیرضا افرندی 
     سکینه الماسی     
    حسین بردستانی 
    سلمان دهقانی  
    عابدین عابدی زاده
    حمزه علیشاهی           
    محمد مطلق                

حوزه دشتستان

 روح‌الله احمدزاده
    فاطمه باصولی
    محمدرضا دهقان‌فرد
    امید رستمی
    اسما زارعی
    محمدباقر سعادت
    سید محمود شجاعی
    اسمعیل ضیاء
    علی‌كرم علیپور
    عین‌الله علی پوور
    غلامرضا مختاری
    ملك مرادی

حوزه دشتی و تنگستان

امید بازیار
عبدالحسین برزگری
محمد پاکدل
صمد سلامی
سید کمال الدین شهریاری
یداله شیخیانی
عباس فقیه
مهدی کمالی
حیدر منصوری

 

[کد خبر:AJ13181]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب