اینه جم - استاندار بوشهر گفت: در این استان طی یکسال اخیر در حوزه اشتغال و تولید اقدامات مهمی انجام شده که این امر باعث کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد شده است.

به گزارش آینه جم " احمد محمدی زاده " روز دوشنبه در نشست با مسوولان اقتصادی استان بوشهر اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد که امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید ، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب خوبی انجام شده و برنامه ریزی برای احیای همه واحدهای تولیدی در دستور کار است.

محمدی زاده تصریح کرد: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر گفت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید ۱۰۰ درصد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت های مهم این استان است.

وی افزود: بوشهر از قطب های تولید خرمای کشور است و ۵۰ درصد میگوی ایران در این استان تولید می شود .

استاندار بوشهر ادامه داد: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته راه اندازی و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از جویندگان کار نیز ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی پارسال در کشور صادر و ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

محمدی زاده گفت: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی نیز در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مهمی در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغال خانگی داشته است.

[کد خبر:AJ45640]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب