آینه جم ، همایش پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران، روز گذشته (دوشنبه ١١ مردادماه) با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و دیگر مقامات ارشد کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم،جمعي از مديران ارشد اين پالايشگاه نيزبه همراه هيات مديره در اين مراسم كه رييس جمهور سخنراني داشت حضور داشتند.
رئیس جمهوری نيز با بیان این که نفت و گاز نقش اساسی در زمینه توسعه بازی می کنند، ضمن قدردانی از دست اندرکاران نفت و گاز و انرژی کشور گفت: بخشی از قدرت هر کشور وابسته به خوداتکایی در زمینه انرژی است.
وي با بیان این که نفت همواره در چارچوب سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و فعالیتهای آن در سیاست خارجی تاثیر گذار بوده است، افزود: گاز هم در مرحله بعد و پس از نفت در سیاست خارجی تاثیر زیادی دارد.
گفتني است معرفی توانمندیهای صنعت گاز در سطح ملی و بین المللی، معرفی نقاط عطف صنعت گاز در طول ٥٠ سال خدمت رسانی به مردم، تبیین جایگاه و نقش گاز در اقتصاد ملی از جمله اهداف این همایش عنوان شده است.
افزایش توسعه و رفاه اجتماعی، نقش گاز در صرفه جوییهای مالی صورت گرفته به واسطه جایگزینی آن با دیگر سوختها، آشنایی با دلایل لزوم صیانت از منابع ملی بعنوان میراث متعلق به تمام نسلها و... نیز از دیگر اهداف همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران است.
شركت پالايش گاز فجرجم جم نيز به عنوان بزرگترين پالايشگاه گازي منطقه و همچنين يكي از قديمي ترين پالايشگاه هاي كشور همواره نقش مهمي در سبد انرژي كشور داشته است وبراي شركت ملي گازايران بسيار حايز اهميت است.

[کد خبر:AJ17298]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب