آینه جم - مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم گفت: در تیرماه گذشته علیرغم عملیات گسترده تعمیرات اساسی بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب گازدرپالایشگاه تولید شده است.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم، هادی هاشم زاده فرهنگ بیان کرد: در سال جاری تعمیرات اساسی دو واحد شیرین سازی به صورت هم زمان برای اولین بار در تاریخ پالایشگاه در حال انجام است و در عین حال تولید گاز پالایشگاه و ارسال آن به خط لوله سراسری نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در تیرماه سال جاری این شرکت همچنین نزدیک به ۶۰۰ هزار بشکه مایعات گازی تولید داشته است که پس از ذخیره در مخازن از طریق یک خط لوله برای بارگیری به پایانه صادراتی میعانات گازی این شرکت در بندر سیراف ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم وجود این پایانه صادراتی را نیز برای پالایشگاه بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: میعانات گازی شرکت از طریق این پایانه یا به کشورهای دیگر صادر می‌شود و یا به‌عنوان خوراک پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در تیرماه گذشته نزدیک به دو هزار تن گازمایع (LPG) در پالایشگاه فجرجم تولید شده است که این مایعات نیز توسط تانکرهای حمل سوخت برای استفاده در مراکز مورد نیاز بارگیری می‌شوند. 

به گزارش آینه جم ، پالایشگاه گازفجرجم یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود که نزدیک به ۱۵ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می کند.

[کد خبر:AJ17112]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب