00000003057297-72587806.jpg

 

آينه جم:  معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: از جمعیت 60 میلیون نفری واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند (15 سال به بالا) تاکنون برای 43 میلیون و 500 هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

به گزارش«آينه جم»؛ حمید درخشان نیا در حاشیه معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال استان بوشهر افزود: همچنین سه میلیون نفر نیز کار تکمیل ثبت نام خود را انجام داده اند که با سرعت کارت ها صادر و در اختیار افراد قرار می گیرد.

وی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: براین اساس تاکنون 76 درصد پروژه صدور کارت هوشمند ملی در کشور انجام شده و امسال باید تکمیل شود، همچنین کارت به اندازه کافی در اختیار داریم و مردم با آرامش مسیر ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را طی کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تلاش می شود با پایان صدور کارت ملی هوشمند و تامین سخت افزارهای لازم، بتوانیم همه پرسی ها را به صورت الکترونیک در کشور برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: با الکترونیکی کردن همه پرسی ها از وقوع هرگونه جعل و تقلب جلوگیری می شود.

درخشان نیا یادآور شد: اکنون با همکاری بانک پارسیان و ملت به صورت پایلوت زمینه افتتاح حساب به صورت شبانه روزی از طریق کارت ملی هومشند فراهم شده و انتظار می رود این همکاری و هماهنگی توسعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولید بدنه کارت ملی هوشمند که وارداتی است، بومی شده، ادامه داد: برهمین اساس بزودی تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند داخلی در آذر ماه امسال انجام می شود و در سال جاری کارت ملی که بدنه آن در داخل تولید شده در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ دریافتی از مردم بابت صدور کارت ملی همان 20 هزار تومان است و تغییری نمی کند.

گفتنی است در این مراسم اسکندر پاسالار به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان معارفه شد. وی پیش از این معاون همین اداره بوده است. همچنین کیامرث صالحی نیا پس از حدود 12 سال مدیرکلی این اداره، بازنشسته شد.

[کد خبر:AJ26077]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب