00000000000000000000000000pic11.jpg

آينه جم؛ پالایشگاه فجرجم و کارکنان این پالایشگاه در نخستین روزهای کاری خود در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، میزبان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و جمعی از مدیران گازی شرکت ملی گاز ایران بودند.
به گزارش آينه جم به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دیدار صمیمانه با مدیران و کارکنان پالایشگاه فجرجم، ضمن تشکر به خاطر تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در سال 95 و تبریک به مناسبت سال نو، اظهار داشت: شما مدیران و کارکنان پرتلاش با همکاری و همدلی با یکدیگر توانستید موفقیت های خوبی را در بحث تولید و فرآورش گاز طبیعی به دست آورید که این امر نه تنها برای کشور امنیت انرژی ایجاد کرد بلکه برای تامین منابع مالی شرکت ملی گاز ایران نیز کمک قابل توجهی محسوب می‌شود.
معاون وزیر نفت در ادامه افزود: ما در واقع بایستی در سال جدید همانند سال گذشته با تمام تلاش و توان خود به کمال برسیم؛ چراکه امکان ندارد جامعه ای بدون تلاش و موفقیت به کمال برسد و راز هستی هم در همین تلاش‌ها است.
مهندس عراقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشن 50 سالگی شرکت گاز در سال گذشته، تصریح کرد: جشنی که با حضور رئیس جمهوری و چهار وزیر برگزار شد، نشان دهنده این بود که تولد ما یعنی شرکت ملی گاز ایران برای مسئولین رده  بالای کشور اهمیت بسزایی دارد.
وی با اشاره به اقدامات شایسته شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته همانند افتتاح 5 ایستگاه به طور همزمان، گفت: افتتاح 5 ایستگاه تقویت فشار گاز به طور همزمان و بهره‌برداری از خط 42 اینچ رشت به سنگر در بدترین شرایط جوی، نشان از عزم و اراده‌ بزرگ کارکنان شرکت ملی گاز دارد که با دوراندیشی نسبت به قطع گاز از سوی کشور همسایه، ترکمنستان،  تدبیری اندیشیده شد که نگذاشتیم در کشور مشکلی بوجود بیاید.
مهندس عراقی در ادامه، افزود: با این تدابیر، تهدید کشور همسایه را یک بار برای همیشه در حالی که می خواستند شمال کشور را با بحران مواجه کنند، برطرف کردیم و این کار با حفظ افتخار همگرایی و همدلی و با قدرت به دست آمد.
معاون وزیر نفت همچنین خاطرنشان کرد: این همه در حالی است که 4 هزار روستا در سال 95 گاز رسانی شد که این کار در هیچ سالی از بدو تاسیس شرکت ملی گاز ایران تا کنون سابقه نداشته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص گازرسانی به زاهدان نیز اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ شرکت ملی گاز ایران در سال 95، گازرسانی به آخرین مرکز استان محروم از گاز بود که برای انجام این چنین پروژه عظیمی، ده ها تریلی از شهرهای اصفهان و اهواز برای این خط، لوله ارسال می‌کردند و این شاهکاری بود که غیورمردان گازی در واپسین روزهای سال گذشته، رقم زدند.
مهندس عراقی در پایان، ضمن بیان این نکته که صادرات گاز مهمترین ماموریت ما پس از 50 سالگی شرکت گاز است، تأکید کرد: در سال جدید و در ۵۰ سال دوم شرکت گاز، وظیفه ما حفظ و نگهداری تاسیسات و تقویت نیروی انسانی و به روز کردن پروژه ها و حفظ و نگهداری و توسعه شبکه‌های گاز در سراسر کشور است و این در واقع، ماموریت اصلی ماست که آن را در سال 96 ادامه می دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم تصریح کرد: استفاده حداکثری از فرصت‌های پس از برجام

هادی هاشم‌زاده فرهنگ، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم که در مراسم دیدار معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و جمعی از مدیران گازی شرکت ملی گاز ایران از این پالایشگاه سخن می‌گفت، ضمن عرض خیرمقدم و با بیان این مطلب، به ارائه گزارش مختصری از وضعیت تولید گاز پرداخت و با اشاره به برخی از موفقیت های کسب شده در سال گذشته اظهار داشت: پروژه ها و اقدامات صورت گرفته در این پالایشگاه، با رویکرد استفاده حداکثری از فرصت های پس از برجام مثل تکمیل نیروگاه برق گازی پالایشگاه بوده که به نحو احسن و با همت همه کارکنان به انجام رسیده است.
فرهنگ در ادامه سخنان خود با اشاره به این که پایداری و استمرار در امر تولید یکی از کارهای بسیار مهم این پالایشگاه بود، گفت: در حالی که ما شاهد بدعهدی کشور ترکمنستان بودیم، ولی به نوبه خود در این پالایشگاه تلاش کردیم پایداری تولید را حفظ کنیم که خوشبختانه این امر مهم با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم خاطرنشان کرد: احداث و آغاز ساخت واحد شیرین سازی به عنوان آخرین بخش واحد LPG در سال 95 و پس از برجام انجام شد که انتظار می‌رود در سال 96، کل این مجموعه به بهره برداری کامل برسد.وی همچنین با بیان این که ما از منظر ایمنی در سال 95، هیچ گونه حادثه ای نداشتیم، تصریح کرد: این امر امکان نداشت مگر به مدد همگرایی که بین کارکنان ایجاد و باعث ایجاد جو امنیت چه به لحاظ فیزیکی، چه به لحاظ تولید و .... شده بود.
این در حالی است که به باور مهندس فرهنگ، با اتکا به آگاهی عمومی کارکنان و همگرایی آنان، در بخش امنیت دستاوردهای خوبی برای این پالایشگاه رقم خورد و موجب شد تا پالایشگاه فجرجم در سال 95 ایمن‌تر، سالم‌تر، پاک‌تر و سبزتر باشد. وی در پایان اظهار داشت: دستاوردهای این پالایشگاه مرهون کار و تلاش و همدلی یکایک کارکنان بوده و بدین ترتیب ما در سال 96، آماده هرگونه ماموریت هستیم و اطمینان می دهیم که به نحو احسن آن را انجام دهیم.

دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم با کارکنان

[کد خبر:AJ21024]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب