jjjjjjhhhgg.jpg

آینه جم؛ فرماندار جم گفت: با پایان زمان ثبت نام داوطلبان عضویت شوراهای های اسلامی شهر و روستا در جم، ۳۸۳نفر نام خود را به عنوان داوطلب در ستاد انتخابات به ثبت رساندند.

به گزارش آینه جم؛ فتح الله نوروزی با اشاره به افزایش ۱۱درصدی داوطلبان انتخابات شوراها در جم به نسبت دوره چهارم تصریح کرد: ۱۷نفر از داوطلبان، زن و مابقی مرد هستند که جوان ترین داوطلب ۲۵ساله و مسن ترین داوطلب نیز ۶۵ساله است.

وی افزود: در حوزه شهری مجموعا ۶۷نفر ثبت نام کردند که ۸نفر زن و مابقی مرد هستند.

نوروزی اضافه کرد: در بخش مرکزی نیز ۲۴۱نفر نامنویسی کردند که ۶نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی تصریح کرد: در بخش ریز هم ۷۵نفر نامنویسی کردند که ۳نفر زن و مابقی مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان جم آمار ثبت نامی سه شهر جم، ریز و انارستان را به ترتیب ۳۷، ۱۳و ۱۷نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان شهرستان، دو کاندیدا نیز قبل از پایان مهلت ثبت نام، انصراف خود را اعلام کردند.

فرماندار جم با تقدیر از زحمات عوامل ثبت نام مستقر در ستاد انتخابات طی یک هفته اخیر تصریح کرد: حضور داوطلبان گرامی و پوشش رسانه ای تلاشگران عرصه قلم را ارج می نهمیم و انتظار داریم ادامه مسیر انتخابات نیز با تاکید بر التزام به قانون و قانونمداری از سوی همه عوامل برگزاری، داوطلبان و اصحاب رسانه به نحوی مطلوب انجام شود.

فتح الله نوروزی با تاکید بر اینکه ، نامنویسی داوطلبان، اولین گام انتخابات است یادآور شد: هنوز صلاحیت هیچکدام از داوطلبان تایید نشده و در مراحل بعد بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شور انتخاباتی توام با آرامش یکی از اهداف مهم انتخابات است افزود: ملاک عمل برای دست اندرکاران برگزاری انتخابات بی طرفی کامل و ایجاد اعتماد با اجرای سالم و قانونی و بی طرفانه فرایند انتخابات است.

نوروزی اظهار داشت: تمامی داوطلبان ثبت نامی انتخابات مورد احترام هستند و این مردم هستند که نهایتا در انتخابات نمایندگان خود را بر می گزینند و قطعا همه باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند.

فرماندار جم هرگونه اظهارنظر از سوی دست اندرکاران انتخابات له یا علیه کاندیداها را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: حرمت کاندیداها باید رعایت شود و ما به عنوان مجریان انتخابات وظیفه داریم در برخورد با کاندیداها با نهایت بی طرفی و منطبق با قانون عمل کنیم.

243 نفر نامزد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در شهرستان عسلویه شدند

براساس گزارش آینه جم؛ عبدالله نادری فرماندار عسلویه در گفتگو با خبرنگار چریف ضمن اعلام این خبر افزود با پایان یافتن زمان قانونی نام نویسی و ثبت نام از نامزدهای شرکت درانتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا مجموعا 243 نفر با مراجعه به ستاد انتخابات شهرستان عسلویه نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

فرماندارعسلویه آمار ثبت نامی به تفکیک بخش و شهرهای شهرستان را به شرح ذیل اعلام کرد:

شهرعسلویه : 21 نفر

شهر نخل تقی: 26 نفر

روستاهای بخش مرکزی : 60 نفر

بخش چاه مبارک : 136

فرماندار عسلویه همچنین افزود پس از پایان مرحله ثبت نام نامزدها کار بررسی صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی آغاز خواهد شد.

براساس روزشمار انتخابات شوراها، وضعیت صلاحیت داوطلبان شوراها تا 17 فروردین به آنها اعلام خواهد شد. مراحل بعدی بررسی و اعتراض به ردصلاحیت ها در هیات نظارت شهرستان، استان و هیات عالی نظارت در تهران است.

براساس قانون، نتایج استعلام از مراجع چهارگانه (اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال) ملاک بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات اجرایی (فرمانداری) و هیات نظارت (نمایندگان مجلس) می باشد.

[کد خبر:AJ20959]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب