000000000000000000000000000000000000000000000000000000000hhhhhhhh5555.jpg

 آینه جم؛ مدير عامل شركت پالايش گاز فجر جم گفت: اين شركت در ميان تمامي شركت هاي پالايشي كشور، همچنان جايگاه دوم توليد را حفظ كرده است

به گزارش آینه جم؛ هادي هاشم زاده فرهنگ شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در تشريح فعاليت هاي شركت به برنامه هاي واحد  HSE پرداخت و اظهار داشت: بدون شك فعاليت هاي استاندارد اين واحد تضمين كننده توليد پايدار خواهد بود.
وي گفت: مديريت ريسك فعاليت ها، بازرسي پيمانكاران و كنترل مجوزها در بخش ايمني شركت با دقت بالايي انجام مي شود و در بخش بهداشت نيز معاينات دوره اي براي عموم كاركنان در جريان است.
فرهنگ به مديريت مصرف آب در شركت نيز اشاره کرد و اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدايي سال جاري تاكنون 50 هزار متر مكعب صرفه جويي در مصرف آب داشتيم .
وي ادامه داد: اين شركت در 30 ماهه تعميرات اساسي خود كمترين انحراف از برنامه داشته است و اكنون كه كشور در اوج سرما قرار دارد با اتكال به خداوند متعال افتخار گازرساني به بخش قابل توجهي از هم ميهنان مان را برعهده داريم.

فرهنگ تصريح كرد: مخزن 40 هزار متر مكعبي ميعانات گازي شركت پالايش گازفجرجم نيز پس از يك دهه ذخيره سازي ميعانات به تعميرات اساسي نياز داشت كه اين كار مهم توسط واحد هاي بازرسي فني و تعميرات به خوبي پايان پذيرفت.
وضعيت پروژه هاي در حال اجرا در شركت پالايش گاز فجر جم از ديگر مواردي بود كه مهندس فرهنگ ضمن مهم قلمداد نمودن تمامي اين پروژه ها به اهداف پروژه، اقدامات صورت گرفته و مراحل در دست اقدام آن پرداخت.
وي در ادامه اظهارات خود در اين بخش به عملياتي شدن پروژه 17 ميلياردي بهسازي جاده جم به پالايشگاه در فاز اول و مشاركت اين شركت در احداث سد باغان نيز اشاره کرد و اظهار داشت: اين اقدامات در راستاي توجه به مسئوليت هاي اجتماعي شركت بسيار ارزنده است.
مدير عامل شركت پالايش گاز فجر جم در بخش ديگري از گزارش خود به وضعيت نيروي انساني در اين شركت نيز اشاره کرد و يادآور شد: اين پالايشگاه بيش از 2600 نفر نيروي انساني اعم ازشركتي و پيمانكاري دارد كه همواره برنامه توانمندسازي آنها را از طريق برنامه هاي آموزشي دنبال مي كنيم.
وي دريافت گواهينامه معتبر  و سنجش منظم برنامه هاي هر واحد را از ديگر اقدامات مهمي دانست كه در اين زمينه انجام گرفته است و اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك شركت پالايش گاز فجر جم با تاكيد بر فرايندگرايي؛ ساختار فرايندي شركت را به عنوان الگو در بين ديگر شركت هاي گاز ارايه نمايد

معاون عمليات شركت ملي گاز ايران درديدار خود با مديران وسرپرستان شركت پالايش گاز فجر جم گفت: دريافت و تصفيه روزانه 50 ميليون متر مكعب گاز پارس جنوبي در شركت پالايش گاز فجر جم از پروژه هاي مهمي است كه قبل از اجرا بايد امكان سنجي دقيق و علمي در مورد آن صورت گيرد.

به نوشته روابط عمومي شركت فجر، عبدالحسين ثمري اظهار داشت: انتظار مي رود در گزارش نهايي مطالعه امكان سنجي اجراي اين پروژه كليه مسايل فني و ايمني مدنظر قرار گيرد و هيچ اصراري به اجراي اين پروژه با شرايط نامطمئن وجود ندارد.
وي ادامه داد: اگر چه در چند سال اخير تاكنون پالايشگاه فجر جم درصدي از گاز عسلويه را تصفيه مي كند اما اصولا اين پالايشگاه براي شيرين سازي گاز ترش عسلويه طراحي نشده است و امكان افزايش دريافت اين گاز نيازمند دقت وضمانت كافي درمطالعه و اجراست.
معاون عمليات شركت ملي گاز ايران تصريح كرد: در عين حال اگر اين پروژه به صورت كامل اجرا شود كار بسيار مهمي قلمداد مي شود و اجراي مثبت آن به معناي احياء بخش بزرگي از سرمايه كشور است
وي در بخش ديگري از اظهارات خود استعدادهاي نيروي انساني در شركت پالايش گاز فجر جم را مايه مباهات نظام دانست و اظهار داشت: چندين دوره است كه مديران عامل اين شركت از نيروهاي با تجربه داخلي پالايشگاه منصوب ميشود.
مهندس ثمري گفت: شركت هاي عملياتي جايگاه خاصي در وزارت نفت دارند و من احساس مي كنم پالايشگاه هاي گاز كشور نسبت به گذشته تكامل يافته تر حركت مي كنند.
وي در ادامه اظهارات خود به اقدامات انجام شده در شركت پالايش گاز فجر جم اشاره کرد و بیان داشت: پيشبرد پروژه ها و توجه به محيط پيراموني نشان دهنده حركت جمعي سازماني و درايت و دور انديشي مديرعامل در اين شركت است.
گفتني است در اين نشست كه در محل سالن كنفرانس شركت برگزار و تا پاسي از شب ادامه داشت جمعي از مديران و سرپرستان واحدهاي مختلف پالايشگاه نيز حضور داشتند و مهندس ثمري  از اتاق كنترل مركزي شركت نيز ديدن كرد.

 

[کد خبر:AJ11942]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب