جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

آنان که رفتند و یادگار شدند

      آینه جم- دکتر ابراهیم شفیعی  در اواسط دهه هشتاد بود در ایامی که برای...

کیمیای پارس خاورمیانه و حواشی که‌ دودش به چشم فرهنگیان می‌ رود

  آینه جم- از زمانی که مظفری مدیریت شرکت کیمیای پارس خاورمیانه بر عهده‌ گرفته...

به بهانۀ واگذاری دستوریِ باشگاه استقلال ؛ چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟

    آينه جم-  یزدان شهیدزاده-   عدم توسعه یافتگی یا محروم دانستن...

بی اعتمادی مردم و سرمایه هایی که آب می شود؛ مردم-تورم؛ دوگانه بی پاسخ!

    آینه جم- مهدی جعفری زاده نرخ تورم سالانه ۲۰ تا چهل و چند درصدی برابر آمار...

در حاشیه طرح سوال از وزیر نفت؛ وقت اتحاد برای مطالبات استان

    آینه جم- غلامحسین کروبی اینک که نماینده دشتستان، به پشتوانه اختیارات...

نوروز؛ قصۀ هویت‌‌بخش ایرانیان

  آینه جم ؛ امید جهانشاهی- هر ملتی قصه هایی دارد که هویت سازند و هم منبع...

استاندار بوشهر و سیاست هایی که‌ دودش به چشمان مردم جنوب‌ بوشهر می رود

      آینه جم: ابراهیم قیصری ؛ در سالی که گذشت رسانه های جنوب استان بوشهر...

احمد آل‌صفر؛ شاعر ناشناس بوشهری که وطن‌پرستی تمام‌عیار بود

بشیر علوی روزنامه سنگلاخ شنبه 2خرداد سال 1332 سال سوم در شماره مسلسل 95 اشعار بسیار...

اولین همایش محیط زیستی رویش در پارس‌ جنوبی و ذکر چند نکته‌

          آینه جم- ابراهیم قیصری/ اولین همایش محیط زیستی رویش به همت...

جامعه ایران در آستانه «درماندگی آموخته شده» ایستاده است

    آینه جم؛ سجاد بهزادی - از او می پرسم چرا سرمایه گذاری نمی کنید و یا مانند...

استخدامی شرکت‌ پتروشیمی آریاساسول و يک خبر خوش برای داوطلبان بومی

    آینه جم- ابراهیم قیصری/پتروشیمی آریاساسول روز گذشته آگهی استخدامی منتشر...

برگزاری مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پارس در جنوب‌ بوشهر برای دومین بار و ذکر شش نکته

    آینه جم- ابراهیم قیصری- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت پتروشیمی پارس...

استانداری بوشهر و باز هم بازی با روح و روان کارکنان ادارات استان

      آینه جم- ابراهیم قیصری/روز گذشته استانداری بوشهر اعلام‌ کرد...

پتروشیمی جم و اقدامات ارزشمند برای حمایت از آهوی جبیر

  آینه جم-ابراهیم قیصری/جبیر یکی از انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران است...

تشييع باشکوه شهید گمنام در شهرک‌ پرديس جم و ذ‌کر چند نکته‌

  آینه جم - ابراهیم قیصری/روز گذشته مراسم تشییع و تدفین شهيد گمنام در شهرک‌...

پیاده‌ رَوی اربعین؛ اَبَر رویداد حوزۀ سفر

    آینه جم-فرنگیس محمدی* «اربعین» ابر رویداد فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و...

جذب‌ ۲۴۰ نفر از طریق آزمون توسط پتروشيمی صدف عسلویه و ذکر چند نکته

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری/ علی صفوی‌ مدیر عامل پتروشیمی صدف خلیج فارس گفته...

تصمیم اشتباه هیات وزیران و تعطیلی شرکت‌های متانول

    آینه جم: ابراهیم قیصری شرکت متانول کاوه دیر و چندين شرکت‌ پتروشیمی دیگر...

نکاتی پیرامون نظام نامه مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت ( بخش اول )

    آینه جم /ابراهیم قیصری- هفته گذشته توسط جواد اوجی وزير نفت نظام نامه...

بی برقي ؛ دومين دستاورد وزارت نفت برای شهرستان جم!

     آینه جم- ابراهیم قیصری/ درحالی‌که در يک دهه گذشته، بی آبی اولين موضوع...

گزارش تصویری

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

  (تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران باغ...

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس آینه جم-زندگی...

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل آینه جم-...

 

 

000000001007hggg.jpg

 

آینه جم-مهدی جعفری زاده
بعد از اتمام مهلت قانونی استانداردهای ۸۵گانه خودرو، حالا سازمان ملی استاندارد از تدوین استانداردهای ۱۲۰گانه خبر داد. این در شرایطی است که به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری و نبود رقابت، استانداردهای قبلی به طور کامل اجرایی نشد.
روی کاغذ، قوانین مقررات دستور العمل ها و بخشنامه های زیادی آمده اما آیا همه آنها اجرایی و عملیاتی می شود؟
در مرحله گفتن و نوشتن خیلی چیزها الزام آور است و همه باید به آن متعهد و پایبند باشند ولی متاسفانه در مقام عمل این گونه نیست. از جمله آنها صنعت خودروسازی کشور است که فریاد همه را بلند کرده و تولیدات آن مورد اعتراض و انتقاد رهبر تا روسای جمهوری، وزرا نمایندگان مجلس، پلیس راهور کشور، مسئولان قوه قضاییه سازمان ملی استاندارد و عموم مردم بوده و سالهاست که به این اعتراضات وقعی نمی نهند.
حال معاون سازمان ملی استاندارد گفته استانداردهای مجموعه خودرو قبلا ۸۵ گانه بوده که اکنون ۱۲۰ نوع استاندارد تدوین شده است، اما برای اجرای آنها در شرکتهای خودروسازی باید شرایط لازم و زیر ساخت ها آماده شود.
در این زمینه باید گفت؛
اولا چرا تاکنون پس از دهه های زیاد هنوز این زیر ساخت ها آماده نشده است؟ نه تنها کشورهای پیشرفته بلکه کشورهای ضعیف تر به سرعت در دهه های گذشته زیر ساخت های لازم و به روز در همه بخش های اقتصادی را فراهم کرده اند و زبانزد همگان شده اند، چرا هنوز ما اندر خم یک کوچه ایم؟
ثانیا موقعی که زیر ساخت ها آماده نباشد، تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه به چه درد می خورد؟
ثالثاً موقعی که همان استانداردهای ۸۵ گانه قبلی هنوز توسط خودروسازان وطنی رعایت نمی شود و کیفیت خودروهای تولیدی داخل بسیار پایین و غیر استاندارد است چگونه انتظار دارید که استانداردهای ۱۲۰ گانه جدید – حتی اگر زیر ساخت ها فراهم باشد – را رعایت و عملیاتی کنند؟
مشکل جامعه ما این است که ذهنیت ها یا ایده آل ها با واقعیات موجود همخوانی ندارد، طوری که میان آنچه باید باشد با آنچه که هست در تمام زمینه ها و ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و … از زمین تا آسمان فاصله دارد.
 
 
* خليج فارس
[کد خبر:AJ45507]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه