majles.jpg

 

 

آینه جم:  محمد جوهری 
گردو غبار تا حدود زيادي فرونشسته است اندكي بهتر مي توان ديد و كمي راحت تر ميتوان نفس كشيد.ماراتن سياسي و مسابقه دمكراسي در اين مقطع به خط پايان رسيد و دستهاي كانديداي پيروز به عنوان برنده بالا رفت. شيخ قاضي با عباي روحانيت، رداي وكالتي كه حدود ٣٨ هزار خياط تا و پودش را دوختند و كوك و بخيه زدند رخت قامت نمود و آماده مهاجرت به بهارستان و تكيه بر كرسي سبزش مي باشد.چند صباحي ديگراسباب كشيدنموده و با عقد قراردادي چهارساله كليد آپارتمان را از مستاجر قبلي يعني خانم دكتر الماسي نماينده عزيز و زحمتكش فعلي تحويل خواهد گرفت.
هنوز اما برخي زخم زبانها بر دلها مانده و زخم برخي خنجرها بر پيكرها خودنمايي ميكند. به شدت لازم است كه همه و همه دست به دست هم دهند و آرامش و آسايش و منطق و عقلانيت و تفكر مثبت را جايگزين تنگ نظري و حسادت و كينه و انتقام نمايند و به مانند يد واحده در جهت رشد و گسترش و توسعه اين خطه عزيز و كم برخودار آستين همت بالا زنند.
همچنين زمان اتحاد و همدلي و آشتي و رفع كدورتهاست.اكنون زمان آن است كه از زحمات بي شائبه و شبانه روزي دختر خوب جنوب تشكر شود و ايشان نيز تجربيات خودرا به شيخ وكيل ملت منتقل نمايد.اكنون جناب دكتر احمدي نماينده كل حوزه انتخابيه هست . چه آنها كه به او راي دادند و چه آنها كه به ديگري راي دادند و در نهايت چه كساني كه اصلا راي نداند.فارغ از همه قيل و قالها ثابت گشت كه مردمان اين خطه با تمام قناعت از روحي عظيم برخوردارند  وتوان بالايي جهت به دست گرفتن سرنوشت دارند.
از ديگر سوي ظرف چهار سال گذشته موضوع بسيار مهم ديگري به اثبات رسيد و آنهم پتانسيل بالاي بانوان اين ديار بود كه به عنوان گل سرسبدش بانويي از خطه زيبا و علم و ادب پرور جم رخت نمايندگي را زيب قامت نمود.فعلا در خصوص نقاط ضعف و قوت ايشان اصلا نميخواهم اظهار نظر كنم.حال كه اوضاع آرام گرفته و با تابش خورشيد سياهي كنار رفته است فقط و فقط بايد دل در گرو آبادي و آباداني وطن داشت و بس. موارد متعدد و مهمي وجود دارد كه مختصر نگاهي به آن مي اندازم اما قبل ازآن و ضمن تبريك به جناب دكتر احمدي به عرض و آرزوي توفيق حداكثري براي ايشان خدمتشان عرض ميكنم
مردم با هيچكس عقد اخوت نبسته اند و با چشمان تيز بين و بصير خود در حال رصد عملكردها هستند و خود بهترين قاضيانند و چنانچه هركدام از موارد ذيل به واقعيت تبديل نشود چهارسال بعد نتيجه چيز ديگري خواهد بود.
 
١- محيط زيست و آب: اظهر من الشمس است كه وزارت نفت چنان تاراجي در اين قسمت انجام داده و چنان زخم عميقي بر اين پيكر وارد نموده كه فقط با انجام مراقبتهاي ويژه با متخصصين مجرب آنهم در بازه زماني بالا ميتوان اميد بهبود داشت پس چنانچه در اين مورد اتفاق بسيار و مثبت و شاياني صورت نگيرد هم شما و هم مردم بازنده ايد. آب هم كه خود بهتر ميدانيد چه خبر است شما خود فرزند همين ديار گرم و تفتيده هستيد و با گوشت و پوست و استخوان بي آبي را لمس نموده ايد.
 
٢- اشتغال: هنوز كه هنوز است زخم خنجر بيكاري از پيكر جوانان مومن و شايسته و تحصيل كرده اين خطه التيام نيافته و معلوم نيست اين زخم ناسور كي التيام خواهد يافت؟ تلخي زهر هلاهل بيكاري هنوز كام مردم را رها نكرده و جز آمارهاي دروغين و دهان پركن چيزي نديده ايم.اين دومين پاشنه آشيل حوزه نمايندگي شماست.
 
٣- آموزش و پرورش و آموزش عالي كه يكي از اركان توسعه هر اجتماعي است و وضعي اسفبار دارد و چه غمي بزرگتر و جانكاه تر از اين كه هنوز در پايتخت انرژي كشور مدارس كپري و كانكسي داريم.
 
٤- بهداشت و درمان: اينهم نياز به توضيح بيشتر ندارد و در واقع آفتاب آمد دليل آفتاب و خود شما مستحضر هستيد كه براي درمان يك درد معمولي بايد صد درد ديگر به جان خريد و آواره شهرهاي ديگر به ويژه شيراز شد. اينهم چشم اسفنديار شما خواهد بود.
 
٥- عوارض آلايندگي: اين يكي از آن تراژدي هاي تلخ و غمباري است كه مدتها از اكرانش ميگذرد و غمبارتر اينكه هيچ اراده اي براي حلش انگار وجود ندارد. گويا قرار بر اين است كه همه از منافع اين تاسيسات عظيم سود ببرند جز مردم بومي و صاحبان واقعي كه بايد فقط دود و آلايندگي را نوش جان و ريه هايشان كنند.اينهم پاشنه آشيل ديگري است و اميدوارم سربلند شويد.
 
٦- فرودگاه جم: براي اين مورد هم جز مرثيه سراييي چيز ديگري نمي يابم.امكاني بسيار مهم و بالقوه جهت رونق و توسعه شهرستان جم كه متاسفانه در سايه بي مديريتي، مدام شلاق بي كفايتي بر پيكرش فرود آمده ومي آيد. بي شك احياي مجدد اين فرودگاه برگ برنده اي براي پيروزي در انتخابهاي بعدي خواهد بود و ملاك قضاوت مردم.
 
٧- و تيم محبوب پارس جنوبي جم كه محبوب قلوب بسياري از مردم حتي فراتر از حوزه انتخابيه و استان است. اين تيم را به صورت واقعي دريابيد كه باعث شادي قلوب بسياري خواهد شد و قطعا علاوه بر اجر مادي، ثواب اخروي براي حضرتعالي خواهد داشت.
 
و اما كلامي كوتاه با مردم شريف و نجيب حوزه انتخابيه: ديگر نجابت بيش از حد بس است بايد ضمن همراهي و همدلي و همكاري با منتخب جديد خانه ملت و حمايت از او وكنار گذاشتن همه كدورتها، در چاچوب قانون مدام و به شدت مطالبه گر بود و پيوسته با ديدگان بصير به رصد عملكردها پرداخت و مقايسه نمود و همواره مطالبه حق نمود واز وكيل سؤال نمود.يكبار ديگر براي جناب دكتر شيخ موسي احمدي آرزوي توفيق روزافزون دارم و براي سركارخانم دكتر الماسي كه شايستگي دختران پاك ميهنم به خصوص جم را به همه اثبات نمود آرزوي سربلندي ميكنم.
 
 
** محمد جوهری فعال اجتماعی 
[کد خبر:AJ31724]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # مهرداد 1398-12-09 11:24
درود خیلی زیبا بود. سبک نگارش جناب جوهری همیشه دلنشین است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # شهیدی 1398-12-11 16:20
مرسی عالی بی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # اصغر سهولی 1398-12-12 08:45
سلام با تشکر از جناب جوهری با این متن زیبایشان که ثابت کرون خانم الماسی در این چند مورد که ذکر کردن عملکرد ضعیفی داشتند ومردم به درستی ایشون را کنار گذاشتن وکار را به دستان توانمند دکتر احمدی سپاردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمد جوهری 1398-12-13 11:31
سلام و تشکر متقابل خدمت شما جناب سهولی بزرگوار. البته بنده در این نوشتار عرض کردم که قصد ارزیابی نقاط ضعف و قوت خانم الماسی ندارم و به مواردی که اشاره نمودم از دیدگاه مشکلات کلان حوزه انتخابیه بوده است و نه سنجش عملکرد خانم دکتر الماسی در این خصوص. سپاس مجدد از اظهار نظر حضرتعالی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # سلام 1398-12-13 09:35
به زودی مردم درک می کنن چه انسانی پر تلاشی از گردونه نمایندگی خارج کردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب