آینه جم: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه کارت های ملی قدیمی فقط تا پایان امسال اعتبار دارند از مردم خواست برای دریافت کارت ملی هوشمند عجله کنند.

به گزارش «آینه جم»؛ اسکندر پاسالار در نشست خبری به مناسبت 3 دی ماه روز ثبت احوال گفت: افرادی که 15 سال تمام دارند مشمول دریافت کارت ملی هوشمند می باشند که در استان بوشهر بیش از 858 هزار نفر واجد شرایط هستند.

http://img6.irna.ir/1397/13971002/83144741/n83144741-72735176.jpg

وی افزود: تاکنون 72 درصد جمعیت مشمول استان معادل 614 هزار نفر کارت هوشمند خود را دریافت یا مراحل نام نویسی را تکمیل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کارت های ملی قدیمی فقط تا پایان امسال اعتبار دارند خاطرنشان کرد: هنوز 28 درصد جمعیت استان معادل 243 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند خود اقدامی نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از تمام افراد 15سال به بالا در استان خواست در اولین فرصت به مکان‌های در نظر گرفته شده برای این کار مراجعه و ثبت نام کنند.

وی گفت: در حال حاضر 27 دفتر پیشخوان، دفاتر پستی و اداره‌های ثبت احوال در سراسر استان آماده خدمت رسانی به مردم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند هستند.

16 هزار کارت ملی هوشمند در انتظار صاحبانش

پاسالار اضافه کرد: همچنین کارت ملی هوشمند 16 هزار نفر هم استانی صادر شده که تاکنون این افراد برای دریافت آن به مراکز ثبت احوال مراجعه نکرده اند، هرچند به شماره تماس این افراد پیامک ارسال گردیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت:با توجه به اینکه امکان پست کارت های ملی هوشمند صادره وجود ندارد افراد نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند در غیراین صورت به تهران برگشت و فرد باید دوباره برای صدور کارت ملی هوشمند باید نام نویسی و هزینه چرداخت کند.

ثبت نام کارت ملی هوشمند در مدارس و روستاها

به گفته وی، تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان در حال نهایی شدن است تا ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند به همراه عکاس به مدارس رفته و آنجا مراحل این کار انجام شده و نیازی به خروج دانش آموزان از مدرسه نباشد.

وی ادامه داد: در راستای روان سازی کار با راه اندازی پنج ایستگاه سیار زمینه صدور کارت ملی هوشمند برای جانبازان، معلولان و سالخوردگانی که شرایط حضور در ایستگاه های ثابت را ندارند فراهم شده و افرادی که در مکان های عمومی مثل آسایشگاهها نبوده و مستقل زندگی می کنند، با ادارات ثبت احوال هماهنگی کرده تا ایستگاه سیار در محل زندگی شان حضور یابد.

به گفته وی، ایستگاههای سیار در روستاهای استان در حال فعالیت است تا اگر فردی تاکنون کارت ملی هوشمند دریافت نکرده، برای این کار نیاز به مراجعه به شهر نباشد.

عذرخواهی از طولانی شدن صدور کارت ملی هوشمند

وی در پاسخ به سوالی درخصوص طولانی شدن زمان ثبت نام تا دریافت کارت ملی هوشمند گفت: این اتفاق ناشی از تحریم ها و کمبود بدنه وارداتی کارت های هوشمند است که به سهم خود از مردم عذرخواهی می کنیم. البته با تدابیر سازمان مرکزی برای تولید بدنه کارت ملی، افراد ثبت نام شده تا پایان امسال کارت های ملی هوشمند را دریافت می کنند.

کارت های ملی قدیمی از سال آینده باطل است

وی با اشاره به اینکه کارت ملی هوشمند دروازه ورود به دولت الکترونیک است گفت: از ابتدای سال آینده کارت های ملی قدیمی و سریال آنها ابطال شده و عملا امکان خدمات دهی براساس آن در ادارات فراهم نیست، از این رو درخواست داریم افرادی که هنوز اقدام نکرده اند، دریافت کارت ملی هوشمند را به پایان سال موکول نکنند.

وی درباره هزینه صدور کارت ملی هوشمند اظهار داشت: مبلغ دریافتی در دفاتر پیشخوان بابت پیش ثبت نام، عکس و فعال سازی کارت مجموعا 20 هزارتومان برای هر نفر است که در حال رایزنی با دستگاههای حمایتی هستیم تا برای خانوار تحت پوشش این مبلغ تامین شود.

ماجرای عکس های کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان در پاسخ به سوالی پیرامون نارضایتی اغلب دارندگان کارت های ملی هوشمند از تصویر خودشان گفت: این گلایه بجاست و امیدواریم در مراحل بعدی صدور کارت ملی هوشمند تدابیری برای ارتقا آن دیده شود، اما یکی از دلایل این موضوع زنده بودن عکس و عدم انجام فتوشاپ و پاکسازی روی تصاویر افراد است.

وی ادامه داد: سامانه به گونه ای تعریف شده که امکان انتقال عکس افراد نیست و باید در همان محل عکس تهیه و بدون تغییرات اسکن شود که امیدواریم در مراحل بعدی اصلاحاتی در این خصوص صورت بگیرد.

[کد خبر:AJ26842]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب