آینه جم:: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سبزی و صیفی استان بوشهر در صورت بروز سیل در معرض آسیب قرار دارند.

به گزارش آینه جم:محمدتقی منوچهری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه کشاورزی از جایگاه مهمی است اظهار داشت: این استان با تولید بیش از 560 هزار تن گوجه فرنگی به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این استان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان خرما در کشور شناخته شده است خاطر نشان کرد: علاوه بر این تولید غلات از جمله گندم یکی از دیگر محصولات مهم این استان است که کشاورزان در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سال زارعی جاری برای کشاورزان استان بوشهر نامطلوب ارزیابی می‌شود گفت: خشکسالی در استان بوشهر بیشترین تاثیر را در گندم دیم گذاشت به‌گونه‌ای که به سبب تامین نشدن آب مورد نیاز، اراضی دیم استان بوشهر بی محصول است.

منوچهری با اشاره به بروز سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سرمازدگی در زمستان امسال به محصولات سبزی و صیفی کشاورزان استان بوشهر خسارت زد.

وی با بیان اینکه سطح بیمه محصولات کشاورزی استان بوشهر بشدت کاهش یافته است افزود: اکنون اراضی کشاورزی استان بوشهر که تحت پوشش بیمه  محصولات کشاورزی قرار ندارد در صورت بروز سیل و بارندگی شدید آسیب فراوانی به آنان وارد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بروز مشکلات در حوزه دام و دامپروری گفت: در صورت بروز سیل بیشترین آسیب به دامپروران و عشایر وارد می‌شود که باید در این عرصه چاره اندیشی شود.

منوچهری با بیان اینکه شهرستان‌های دشتی و دشتستان بیشترین سطح زیر کشت محصولات کشاورزی دارند تاکید کرد:  هم اکنون  10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سبزی و صیفی استان بوشهر در صورت بروز سیل در معرض آسیب قرار دارند که بیشترین محصولات در دشتی و دشتستان قرار دارد.

[کد خبر:AJ20474]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب