آینه جم : کانون حامیان هنر جنوب از محدودترین سازمان مردم نهاد در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی، در استان بوشهر می باشد که در نظر دارد جهت حفاظت، صیانت و معرفی صنایع دستی و غذاهای سنتی استان بوشهر به خصوص در حوزه جنوب استان در ایام نوروز اقدام به برگزاری نمایشگاه نماید.

instagram21

در این نمایشگاه:

آثار کاغذی (ملیله کاغذی و …)

صنایع بافندگی و دست بافت های سنتی (فرش، گلیم، گبه، جاجیم و …)

آثار هنری چوبی دست ساز (معرق، مجسمه و …)

محصولات تهیه شده از پیش (برگ نخل) مانند(پرونگ، جارو، حصیر و …)

آثار چرمی (انواع آثار چرمی دست ساز)

نقاشی روی سطوح سنگ و شیشه و …

صنایع کریستال (گل و …)

و غذاهای بومی

و …

که از عمده ترین موارد موجود در این نمایشگاه هستند در طول برپایی نمایشگاه در معرض بازدیدکنندگان و فروش قرار بگیرد.

خانم عمرانی دبیر کانون حامیان هنر جنوب در مصاحبه با خبرنگار انار رسا با اشاره به این موضوع که استان بوشهر به خصوص حوزه جنوب استان دارای پتانسل های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بسیار غنی است، بیان داشت: ضمن نگهداری از صنایع دستی بومی، با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی هرساله تعداد زیادی مسافر در این ایام از این منطقه عبور می کنند که باید ظرفیت ها و پتانسیل ها به مسافران معرفی شود.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه گردشگری یکی از پر رونق ترین فعالیت های اقتصادی جهان است و این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریعتری نسبت به سایر بخش های اقتصادی رشد کرده و با ایجاد فرصت های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می شود که در این نمایشگاه که برای دومین بار برگزار خواهد شد و بار اول مورد استقبال خوب گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته بود با اهداف مختلفی از جمله بازاریابی و شناسایی محصولات مورد پسند بازار اقدام می نماید که در ادامه با هدف آموزش موضوعات و موارد مورد پسند در ایجاد مشاغل خانگی تلاش می نماییم.

وی بیان داشت: این نمایشگاه از ۳ فروردین ماه فعالیت خود را رسما آغاز و تا ۱۴ فروردین دایر و برپا خواهد بود که ساعات بازدید از این نمایشگاه صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای حضور بازدیدکنندگان می باشد.

منبع: اناررسا

[کد خبر:AJ14049]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # انارستانی 1395-01-06 17:18
درود بر همت جوانان انارستان وامید وارم که هم هنر مندان انارستان وهم مردم بازدید کننده بیشتر اهمیت بدهند وبیان تا هم امسال وهم سالهایی دیگه با شکوه تر برگزار بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب