آینه جم: همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) جشن ازدواج 80 زوج دانشجوی دانشگاههای پیام نور و خلیج فارس بوشهر با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یکشنبه شب در آیینی برگزار شد.

به گزارش «آینه جم» به نقل از ایرنا؛ در این آئین که دردانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، 30 زوج دانشجو از این دانشگاه و 50 زوج از دانشگاه پیام نور بوشهر حضور داشتند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور نیز در این آئین گفت: اخلاق محوری و صبر در مقابل همسر از ضرورت های زندگی است.

حجت الاسلام محمد علی کریمی افزود: زندگی را با نور ایمان شروع کنید و اجازه ندهید بداخلاقی و فساد به زندگی شما راه یابد.

وی اضافه کرد: ازدواج از نشانه های خداوند است که برای ما قرار داده تا به وسیله آن به آرامش برسیم و این آرامش مقدمه کمال است.

کریمی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در زندگی به وجود می آید به دلیل این است که از اخلاق انسانی و نور فاصله گرفته ایم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: با تعامل و همکاری خوبی که با دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه خلیج فارس صورت گرفت این جشن ازدواج دانشجویی برگزار شد.

حجت الاسلام یوسف جعفری افزود: در این جشن ازدواج دانشجویی 80 زوج دانشجو از دانشگاه های پیام نور و خلیج فارس بوشهر راهی خانه بخت شدند.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان بوشهر مراسم جشن ازدواجی با حضور زوج های دانشجویی در روز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) برگزار می شود.

جعفری گفت: جشن ازدواج دانشجویی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و باهدف ترویج و فرهنگ سازی زندگی و ازدواج آسان و بدور از مشکلات دست ‎و پاگیر جوانان اعم از فخرفروشی و تجمل گرایی برگزار می‎شود.

وی با اشاره به نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به عنوان متولی اصلی برگزاری مراسم های ازدواج دانشجویی افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته مراسم هایی با عنوان ازدواج دانشجویی به صورت عقد نمادین و در قالب جشن های ولادت معصومان برگزار شده، این اولین مراسم جشن مستقل و فراگیر با حضور زوج های دانشجو از دانشگاه های پیام نور سراسر استان است.

جعفری افزود: علاوه بر این جشن کارگاه آموزشی همراه با سفر معنوی هم سفر تا بهشت به مقصد مشهد مقدس برای زوج های دانشجو از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است که در آینده ای نزدیک در این مورد اطلاع رسانی می شود.

عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس دراین آئین گفت: ما نیز در کسوت معلمی و مدیر آرزوی بهترین ها را برای دانشجویانی که امشب راهی خانه بخت می شوند، داریم.

اجرای تواشیح گروه معراج، مراسم عقد نمادین، تئاتر و مسابقه ویژه زوج های دانشجو از دیگر برنامه های این جشن بود./ج

[کد خبر:AJ13073]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب