آینه جم:آریادخت جهان بخشان :10  روز با عکاسان، فرصت بسیار مناسبی برا تمام عکاسان است که معمولا هر سال ،اواخر پاییز در خانه هنرمندان برگزار می شود و تمامی گالری های خانه به عکس های منتخب عکاسان انجمن اختصاص داده می شود.

برنامه ١٠روز با عکاسان ایده فرزاد هاشمی بود که امسال چهارمین دوره آن در اوایل زمستان برگزار شد و شعار آنان عکس، عکاسی، عکاسان بود که شامل ۶کارگاه ،٢١نگاه شخصی، بررسی٧جشنواره ملی و ٢٢نشست و بررسی در اصناف مختلف عکاسی بود که شامل انجمن عکاسان میراث، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع ، انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان تئاتر ، انجمن عکاسان مطبوعاتی، انجمن عکاسان سینمای ایران و انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی بود و هر کدام مهمانان ویژه ای را دعوت می کردند و در نشست های تخصصی از تجربیات خود می گفتند.

روز افتتاحیه از کتاب بسیار با ارزش مهدی منعم رونمایی شد؛ این کتاب مجموعه ای از عکس های بازماندگان و آسیب دیدگان جنگ بود که ایشان این کتاب را بدون اسپانسر و با هزینه شخصی خود به چاپ رسانیده است که با استقبال تماشاچیان روبرو شد.

روز انجمن عکاسان خانه تئاتر ایران بیننده ی اجرای تئاتری در مورد عکاسی و درآمد ناچیز آن از تئاتر بودیم که بعد از دیدن آن و کلیپ های متعدد متوجه شدیم در مرکز ایران هم عکاسان با ما همدردند. روز انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ، عکاسان به قیمت هایی اشاره می کردند که ما در بوشهر وقتی یک دهم آن را بیان می کنیم ، با تعجب کارفرما روبرو می شویم. مشکلات این انجمن این بود که با توجه به در نظر گرفتن هزینه سنگین دوربین و لنز و تجهیزات نور پردازی باید هزینه ثابتی در صنف ثبت شود و برخی عکاسان قدر اثرشان را بیشتر بدانند.

روز دیگری به نام انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران بود که اکثرا از رفتار مسئولین هنگام عکاسی با عکاسان گله مند بودند و اینجاست که متوجه درد مشترک می شویم. اینها اکثرا مشکلات عکاسان پایتخت نشین بود و مطمئنا این ناهنجاری ها در همه شهر ها برپاست. ای کاش این کارگاه محل اسکانی برای عکاسان غیر تهرانی نیز در نظر میگرفتند تا دیگر عکاسان نیز می توانستند از این ١٠ روز بهره ببرند. اگر چه که در” نگاه شخصی” ز دیگر شهرهای ایران دعوا شده بود و هر کسی یک ساعت وقت برای ارائه مجموعه عکس هایش داشت.

انجمن عکاسان ایران با هدفی بزرگتر در عرصه فعالیت است. خوشبختانه این انجمن مدت یک سال است که بخش حقوقی خود را فعال کرده و به طور جدی به مشکلات و درگیری های عکاسان رسیدیگی می کند. این انجمن از حق عکاسانی که حتی قرارداد هم ندادشته انده دفاع نموده است.

جای شکرش باقیست که میتوانند پیگر مشکلات عکاسانی که در خارج از تهران هم هستند باشند و این خبر بسیار خوبی برای هم استانی هایم هست چرا که در شهر ما بسیار شاهد این ناملایمتی ها هستیم. عکاسان می توانند از طریق سایت انجمن قرارداد معتبر عکاسی را دانلود کنند و در مورد مسائل حقوقی اطلاعات بیشتری کسب کنند و همچنین خبر خوبتر اینکه کتابی در مورد حقوق عکاسان به چاپ رسیده است.

در حاشیه کارگاه ها، شرکت آفومار دوربین های عکاسان را رایگان سرویس و عیب یابی می کرد که بسیار با استقبال عکاسان مواجه شد. شرکت های عکاسی و فروش دوربین به همین مناسبت تخفیف های ٧ الی ۵٠ درصدی برای خرید دوربین، مجله، چاپگر و ال سی دی گذاشته بودند.

جا دارد که از همه دست اندر کاران این ١٠ روز که با تلاش شبانه روزی همراه بود تشکر کرد و تشکر ویژه از استاد بسیار مهربانم کیارنگ علایی که من را با ١٠ روز با عکاسان آشنا کرد و پیشنهاد من به شما این است که سال آینده این ١٠ روز را از دست ندهید چرا که تجربه سالها تلاش عکاسان به نام ایران است.

http://s6.picofile.com/file/8234920584/IMG_20160123_WA0011.jpghttp://s6.picofile.com/file/8234920634/IMG_20160123_WA0012.jpghttp://s6.picofile.com/file/8234920692/IMG_20160123_WA0013.jpghttp://s6.picofile.com/file/8234920768/IMG_20160123_WA0014.jpghttp://s7.picofile.com/file/8234920834/IMG_20160123_WA0015.jpg

 

[کد خبر:AJ12281]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب