0000000000000000000019166.jpg

 

آینه جم-فرمانده انتظامی استان بوشهر از اجرای طرح عملیاتی بازدارنده پلیس علیه تارنماهایی که با انتشار شایعه یا انتشار محتواهای توهین آمیز در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی مردم توسط پلیس فتا خبر داد.  
به گزارش آینه جم"سردار حیدر سوسنی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رییس جمهور و هیات همراه، تعداد اندکی کاربر فریب خورده در فضای مجازی و متاثر از تبلیغات و مطالب کذب رسانه های بیگانه و معاند، اقدام به انتشار شایعات و محتواهایی خلاف اخلاق و متضاد با احساسات پاک و مذهبی مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان کردند.
وی افزود: این موضوع باعث ناراحتی شدید هم استانی ها شده و در تماس ها و مراجعات حضوری به پلیس فتا، درخواست برخورد قانونی با این افراد و سالم سازی فضای مجازی کردند.
فرمانده انتظامی استان بوش تصریح کرد: با توجه به مطالبات مردمی و در راستای برقراری امنیت روانی جامعه، پلیس فتا استان همزمان با پلیس فتا فراجا، طرح عملیاتی شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با تارنماهای دارای محتواهای مجرمانه با مصادیق ذکر شده را اجرایی کرد.
سوسنی ادامه داد: در ۷۲ ساعت اولیه از آغاز این طرح و در پایش تخصصی، تعداد ۴۵ صفحه مجرمانه استخراج و از این تعداد برای ۱۴ ادمین شناسایی شده، اقدام متناسب اعم از احضار ، اخذ تعهد و حذف محتوا یا تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی جهت تصمیم گیری انجام گرفته است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با قدردانی از شهروندانی که در فضای مجازی، عملکردی قانونی و مطابق با هنجارها و اخلاقیات جامعه دارند، اعلام کرد: شناسایی و برخورد با افراد شایعه ساز و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه در اولویت اهداف ماموریت:های پلیس فتا استان است که با هم افزایی سایر دستگاه های مرتبط بصورت مستمر در این خصوص اقدام می کند
[کد خبر:AJ45857]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب