2421447.jpg

آینه جم: فرماندار شهرستان جم گفت: ۵ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی از سوی وزارت نفت و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در جم احداث می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛ فتح الله نوروزی در نشست با مدیر کل نوسازی مدارس استان بوشهر از تخصیص ۳ فضای آموزشی از سوی پتروشیمی‌ها و ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در قالب تفاهم با وزارت نفت در جم خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش افزود: معتقدم توسعه راهبردی و اصولی شهرستان از مسیر آموزش و پرورش و آموزش عالی می گذرد و کمک به هر دو حوزه را با همراهی نماینده محترم مردم در مجلس دنبال کرده‌ام.

جم

همکاری نفت برای توسعه آموزشی

نوروزی از احداث ۵ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی از سوی وزارت نفت و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در جم خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که در شورای راهبردی پتروشیمی ها انجام شد ۳ مدرسه برای جم مصوب شد که یک  فضای آموزشی ۱۲ کلاسه در شهر جم، یک فضای آموزشی ۶ کلاسه در روستای چاهه و یک فضای آموزشی نیز در شهرک پردیس احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث تفاهم‌نامه شهرستان‌های جنوبی با وزارت نفت که با همراهی خوب الماسی نماینده جنوب استان در مجلس انجام شد در سال جاری دو مدرسه در شهر انارستان و روستای بهارستان و یک سالن ورزشی نیز در مدرسه شبانه روزی باقرالعلوم جم احداث می‌شود.

نوسازی فضاهای آموزشی

رئیس شورای آموزش و پرورش جم با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات تفاهم نامه با نفت، اولویت را بر روی توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی قرار داده‌ایم افزود: از چهار پروژه تخصیصی تفاهم‌نامه برای سال جاری، سه پروژه مربوط به آموزش و پرورش است.

نوروزی با اشاره به تخصیص اعتبار اولیه برای احداث مدرسه تخریبی ۶ کلاسه شهید حاجی نژاد، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی این مدرسه در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.

لزوم نظارت بر پروژه‌های آموزشی

وی بر لزوم تخصیص اعتبار و فعال شدن مدارس عصمت و فضیلت تاکید کرد و گفت: مدرسه شهید یمینی انارستان نیز در ماه‌های آتی بهره‌برداری می شود.

فرماندار جم با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نظارت پروژه‌های آموزشی افزود: اقدامات خوبی در تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس انجام شده که انتظار داریم در سال جاری همه کلاس‌های درس از سیستم گرمایشی و سرمایشی برخوردار شوند.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در نقاط مختلف استان، گفت: ۱۰ درصد کلاس‌های درس استان نیازمند نوسازی، مقاوم‌سازی و توسعه است.

 احمد مرادی در نشست با مسئولان جم با تقدیر از نگاه فرماندار این شهرستان به حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: از سال ۹۲ تا کنون ۱۱ مدرسه در قالب ۴۳ کلاس درس در شهرستان جم اجرا و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر ادامه داد: ۱۱ پروژه آموزشی ملی، استانی و مشارکتی و خیرساز نیز با ۴۱ کلاس درس در دست اجرا است.

http://media.mehrnews.com/d/2017/04/04/3/2421447.jpg

کاهش مدارس تخریبی جم

مرادی با بیان اینکه ۱۰ درصد کلاس‌های استان شامل ۷۸۵ کلاس درس نیاز به بازسازی، مقاوم سازی و توسعه دارند، گفت: این رقم در شهرستان جم ۱۵ درصد است که نشان می‌دهد جم شرایط بدتری به نسبت میانگین استانی دارد.

وی با بیان اینکه با فضاهای احداث شده در سال‌های گذشته و فضاهای در دست اجرا میانگین مدارس تخریبی یا فاقد فضای جم نیز به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ مدرسه تخریبی در شهرستان وجود دارد که با اجرای ۱۱ پروژه فعلی، این رقم به چهار مدرسه کاهش می‌یابد.

تجهیز مدارس جم به وسایل سرمایشی و گرمایشی

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر افزود: میزان تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های جم ۲۳.۵ درصد است که از میانگین ۲۶ درصدی استان بهتر است.

وی از تجهیز بالغ بر ۹۰ درصدی مدارس جم به وسایل سرمایشی و گرمایشی خبر داد و گفت: انتظار داریم با تدابیر اتخاذ شده این رقم در مهرماه سال جاری به ۱۰۰ درصد برسد.

مرادی به ایزوگام مدارس استان اشاره کرد و گفت: از محل قیر رایگان در حال خرید ایزوگام برای مدارس هستیم تا در بارندگی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

اجرای ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه آموزشی

وی از اجرای ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه آموزشی در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان از طریق مشارکتی و خیرین اجرایی شده که رقم بسیار خوبی است و امیدواریم فرهنگ مشارکت‌ها هر چه بیشتر نهادینه شود.

مرادی از فرماندار جم درخواست کرد که در اعتبارات سال جاری همچون گذشته توجه ویژه‌ای به حوزه زیرساخت‌های آموزشی و تعمیر و تجهیز مدارس جم شود.

 

[کد خبر:AJ21035]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب