9967434102012529.jpg

آینه جم، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح فانی با هدف حمایت از دولت با 57 رای تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آینه جم بیان داشت: طرح استیضاح فانی با 13 بند که با محوریت معیشت و رفاه فرهنگیان است در دستور کار قرار گرفت.

خدری ادامه داد: کمبودها و نارضایتی هایی بسیاری در آموزش و پرورش وجود دارد و وزیر فعلی توانایی برای ارتقاء وضعیت موجود ندارد.

وی بیان داشت: با معاون پارلمانی وزیر و مسئولان وزارت خانه نیز صحبت شده است ولی امیدی به بهبود وضعیت موجود نیست.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : بسیاری از فرهنگیان گلایه مند وضعیت معیشت خود هستند در حالی که معتقدم بین کارکنان دولت باید بیشترین حقوق و مزایا مربوط به قشر زحمتکش معلمان باشد.

خدری تصریح کرد : معلمان نقش مهمی در جامعه دارند و مسئولان فردای کشور را تربیت می کنند چرا باید دغدغه معیشت و رفاه داشته باشند؟

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 7 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری است افزود : دولت روحانی در صورتی که به وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه نداشته باشد و شاهد جهش نباشیم قطعا بخش مهمی از فرهنگیان به دکتر روحانی در انتخابات نگاه مثبت نخواهند داشت.

این نماینده حامی دولت روحانی، استیضاح فانی را در راستای حمایت از دولت تدبیر و امید دانست و گفت: من در ابتدا وکیل مردم در خانه ملت هستم.

عبدالحمید خدری با بیان اینکه 57 امضا در یک روز مجلس شورای اسلامی برای استیضاح فانی جمع آوری شد افزود : گرچه عده ای برای حمایت از فانی تلاش می کنند اما فضای فعلی مجلس شورای اسلامی اصلا با فانی نیست و قطعا در جلسه استیضاح رای بر برکناری فانی داده می شود.

نماینده شمال استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : فانی توانایی و برنامه ای برای ارتقا وضعیت موجود آموزش و پرورش و فرهنگیان زحمت کش ندارد و با هدف حمایت از دولت و فرهنگیان تا آخر پیگیر استیضاح هستم.

خدری اظهار داشت: یک فرهنگی بازنشسته حقوق حدود یک میلیون دارد و بسیاری از فرهنگیان دغدغه معیشت دارند تاکید کرد : این وضعیت اصلا قابل قبول نیست باید در وضعیت معیشت و رفاه فرهنگیان جهش صورت گیرد و مجلس شورای اسلامی از هر برنامه ای برای حمایت از فرهنگیان همراهی می کند.

براساس گزارش آینه جم طرح استیضاح فانی با 57 امضا تقدیم هیات ریسه مجلس شورای اسلامی شده است آیا باید دید فانی در هتریک استیضاح های خود، به سلامت عبور خواهد کرد، در حالیکه فرهنگیان به شدت از وضعیت معیشتی و مالی و حقوق خود ناراضی هستند.

گفتنی است عبدالحمید خدری تلاش هایی برای سخنرانی در موافقت با استیضاح در مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است.

[کد خبر:AJ17470]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # طوفان 1395-05-24 11:28
اگه راست میگین و عرضه دارین و وکیل الدوله نیستین وزیر نفت رو استیضاح کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب