181.jpg

 آينه جم ، منتخب مردم شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به معیشت ساحل‌نشینان، گفت: صراحتا می‌گویم که حذف «ته لنجی» مصداق بی‌تدبیری است.

سکینه الماسی در گفتگو با خبرنگار آينه جم با اشاره به اینکه اشتغال صدها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کالای همراه ملوان موسوم به «ته لنجی» گره خورده است گفت: با ساماندهی ته لنجی موافقم اما با حذف آن به این شکل قطعا مخالفم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد موضوعات اینچنینی را نمی‌توان صرفا بر اساس برخی آمار و ارقام سازمانی انجام داد، بخشنامه حذف لنجی را مصداقی از مدیریت بخشی‌نگر دانست.

الماسی تصریح کرد: موضوعی با این درجه از اهمیت دارای جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و قاعدتا در خود استان‌ها باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: به لحاظ حقوقی نیز ته لنجی را می‌توان «حق مکتسبه» مردم ساحل نشینی دانست که سال‌هاست از همین طریق امرار معاش می‌کنند و هر تصمیم نادرستی در این باره می‌تواند زندگی مردم را دچار مشکل کند و صراحتا می‌گویم که مصداق بی‌تدبیری است.

منتخب دیر، کنگان، جم و عسلویه  با بیان اینکه موضوع حذف ته لنجی را با تعدادی از دیگر منتخبان استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان نیز در میان گذاشته‌ام تاکید کرد: نظر همه منتخبان مردم، در این زمینه مشترک است و امیدواریم به‌زودی این مشکل که باعث دغدغه مردم ساحل نشین است رفع شود.

سکینه الماسی تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد سنتی مردم حوزه انتخابیه‌ام که کشاورزی، صیادی و دریانوردی بوده به واسطه حضور صنعت، و آلودگی‌های زیست‌محیطی آن تحت الشعاع قرار گرفته، بیکار کردن مردم در سالی که دولت بیشترین نیاز به اشتغال زایی دارد را اقدامی نادرست می‌دانم.

ته لنجی

به گزارش آينه جم، کالای ته لنجی یا ملوانی کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند.

به اعتقاد بازاریان و لنج داران و فعالان تجاری و بازرگانی، ته‌لنجی یک حق مسلم برای ملوانان و لنج‌داران است و در بهبود وضعیت بازار نیز نقشی مهم و اساسی دارد و حذف آن، معیشت بسیاری از خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محدودیت ورود كالای همراه ملوان در پی نامه رئیس گمرك ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور در بنادر جنوبی كشور به‌ویژه استان بوشهر اجرایی شده است.

از زمان اجرای این دستورالعمل فعالیت شناورها به كشورهای حوزه خلیج فارس كاهش یافته است و در بازار نیز شاهد افزایش قیمت برخی از اجناس هستیم.

بر اساس دستورالعمل گمرك ايران به استانداران و گمركات استان‌ها، لنج‌داران اجازه حمل هيچ كالای همراه ملوان را نداشته و از آنها در اين زمينه تعهد گرفته می‌شود.

[کد خبر:AJ15027]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+4 # گلبانگ 1395-02-06 12:34
شما که اعتدالی و تدبیر و امیدی هستی حالا ببینیم و تعریف کنیم چه خواهی کرد. از طرفی چرا اینهمه بی تدبیری در دولت تدبیر و امید داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محسن 1395-02-09 03:48
این بی تدبیری چ ربطی ب بانو الماسی داره...این بی تدبیری مربوط ب دولت روحانیه ک دوساله مردمو فیلم کردن....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # مهدی 1395-02-06 18:14
خطاب به اینه جم..... لطفا کامنت رو اینقدر فیلتر نکن. اگر اینجوری ادامه بدی و ملاحظه این و آن داشته باشی مطمنا بازدیدتون نصف میشه.
..............................................................................
پاسخ سردبیر: کاربر محترم ، از درج برخی دیدگاه ها به دلایل حقوقی معذوریم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب