آینه جم: ابهام درباره طرح جدید ته لنجی، وعده های عملی نشده معاون عمرانی استاندار، لغو کنسرت گروه بوشهری در نیشابور، لباس متحد الشکل برای صنوف، وضعیت مبهم شورای شهر گناوه، واکنش معاون فرماندار به انتقاد ستاد انتخاباتی روحانی در عسلویه و درخواست فرصت آقای مدیرکل از شهرداری برخی از شنیدنی های هفتگی «خلیج فارس» می باشد

ابهام درباره طرح جدید ته لنجی

با وجود اعلام استاندار درباره تدوین طرح جدید ته لنجی و حل این مشکل در آینده نزدیک، هنوز اتفاق تازه ای در این حوزه رخ نداده است. نکته دیگر که مطرح شده، واژه ی "تجاری" در ساماندهی ته لنجی است که ظاهرا ملاک تجاری بودن شناورها، ظرفیت باری است که می تواند منجر به سود دهی برای مالک آن باشد. چون حمل بار در تجاری دارای ضوابطی است که لنج های با تناژ پایین حمل اینگونه بارها برایشان مقرون به صرفه نمی باشد.

موضوع دیگر اینکه باید گمرکات و بنادر مناطق برخوردار از ته لنجی، تجاری بوده و زیرساخت های لازم برای این مساله را داشته باشند که بسیاری از مناطق ساحلی استان از این فرصت محروم می باشند؛ چرا که تخلیه تجاری نیازمند زیرساختهای لازم از جمله انبار، قرنطینه بهداشتی و آزمایشگاه استاندارد و محل دپوی مناسب کالا است. برخی فعالان بازرگانی  معتقدند، ساماندهی ته لنجی با قید واژه "تجاری" به صورت فعلی باعث تقویت تاجران غیر بومی و لنج هایی با تناژ بالاتر از لنج های مرسوم فعلی در بنادر خواهد شد. به گفته آنها ظرفیت بخش اعظم لنجهای منطقه زیر یکصد و پنجاه تن است. این مطلب را سایت «مند» گزارش داده است.

سخنرانی زیباکلام در استان

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب برای سخنرانی در خصوص سالگرد انتخابات 2 خرداد 76 به استان سفر می کند. قرار است وی عصر امروز در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی جم برای دانشجویان سخنرانی داشته باشد و عصر فردا نیز در سالگرد دوم خرداد در سالن سینما کانون بوشهر سخنرانی داشته باشد.

توضیحات مدیرکل ارشاد درباره حواشی دو برنامه

هفته گذشته لغو مراسم شب شعر خیام در بوشهر حاشیه هایی را میان حوزه هنری به عنوان برگزار کننده و اداره ارشاد ایجاد کرد.

در این خصوص، ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی توضیحاتی که در سایت اطلاع رسانی این اداره کل منتشر شده، گفت: براساس آیین نامه نظارت بر اجرای برنامه ها از سوی وزارت ارشاد، بند یک آن آمده: برنامه های موسیقی شامل تک خوانی، تک نوازی، گروه نوازی و اجرای فردی و جمعی کنسرت در تالارها، فضاهای باز و سالنهای سر پوشیده دولتی و عمومی و خصوصی و به هر نحوی مورد استفاده عموم قرار می گیرد، نیازمند مجوز ادارات ارشاد استان ها می باشد. این اداره کل در تاریخ 7 اسفند 94 به رییس حوزه هنری و دیگر دستگاه هایی که برنامه های فرهنگی اجرا می کنند این بند قانونی را اعلام نموده است. در خصوص مراسم اخیر هم اگر حوزه هنری دارای مجوز لازم می باشد  فقط لازم بود مجوز دستگاه خود را ارایه می نمود تا پلیس اماکن به لغو موسیقی آنان اقدام نمی نمود.  

ماحوزی همچنین درباره کنسرت "مهدی احمدوند" خواننده پاپ که هفته پیش در عمارت دژ برازجان برگزار شد نیز اعلام کرد: مسئولان خواستار مجوز جشن روز موزه شده بودند ولی بعد از آن اقدام به اجرای کنسرت و بلیت فروشی نمودند. از این ارو طبق قانون به آنان تذکر داده شد که دستگاه دولتی با مجوز برنامه داخلی نمی تواند بلیت فروشی نماید و بایستی مجوز کنسرت می گرفتند که منجر به حاشیه هایی شد. در پایان یادآوری می شود این اداره کل با اجرای هیچ برنامه موسیقی، شب شعر و همایش و نمایشگاه مخالف نیست فقط طبق وظیقه قانونی خود  برای صدور مجوز در اسرع وقت اقدام می نماید.

وعده های عملی نشده معاون استاندار

وعده «محمدحسن باستی» معاون عمرانی استاندار بوشهر در خصوص برقراری مجدد پروازهای بوشهر- دوبی در هفته نخست اردیبهشت ماه و کلنگ زنی بیمارستان جدید بوشهر در همین ماه محقق نشد. سال گذشته نیز وعده های وی در خصوص افتتاح ساختمان دانشکده هنر و معماری، بیمارستان دیر و سد تنگ ارم عملی نشده بود.

جلسات شورای آبپخش همچنان به حدنصاب نمی رسد

شورای شهر آبپخش از توابع دشتستان همچنان اسیر قهر برخی اعضایش می باشد. برهمین اساس پنجمین جلسه این شورا برای انتخاب هیئت رییسه با غیبت رضایی و بحرانی دو عضو آن همراه شد، ضمن اینکه 3 عضو دیگر همانند جلسات قبلی به همراه نماینده فرماندار دشتستان در این نشست حضور داشتند. نهایتا به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای شورا (حداقل چهار نفر)، انتخابات هیئت رییسه انجام نشود. قرار است ششمین و آخرین جلسه شورای شهر آبپخش برای انتخاب هیئت رییسه در هفته جاری برگزار می شود.

این شورا از ابتدای فعالیتش به دو گروه مبدل شده و از یکسال پیش هم جلساتش برگزار نمی شود تا اینکه اخیرا چندین نشست برای انتخاب هیات رئیسه آن شکل گرفته و به حدنصاب نرسیده است. به نظر می رسد ارتباط خویشاوندی برخی اعضای این شورا به مسئولان استانداری، آنها را برای تعیین تکلیف وضعیت آن دچار رودربایستی کرده، از طرفی در شرایطی که یکسال جلسات این شورا برگزار نمی شود، مشخص نیست بودجه و حسابرسی سالانه شهرداری آبپخش و اقداماتی که فراتر از اختیار شهردار می باشد، در کدام مرجع تایید شده است!

پارسیان و اشتغال بومی در پارس جنوبی

فرماندار پارسيان استان هرمزگان با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت، این شهرستان جز نواحي تاثيرپذيري از حوزه پارس جنوبي مي باشد، گفت: متاسفانه درشرايطي كه فاصله شهرستان تا مناطق گاز پارس جنوبي كمتر از٣٠ كيلومتر و بخش كوشكنار هم مرز و كمتر از يك كيلومتر با حوزه عسلويه است، نيروهاي متخصص و باتجربه اين شهرستان به سبب اينكه جز استان هرمزگان مي باشند غيربومي محسوب شده و از بكارگيري آنها در صعنت نفت گاز خودداري مي نمايند.

محمد رادمهر افزود: این در حالی می باشد که كليه شهرستانهاي بوشهر با هر فاصله اي بومي محسوب مي گردند. وی در نشست شورای اداری شهرستان افزود: جهت احقاق حقوق اهالي شهرستان پارسيان همانند شهرستانهاي استان بوشهر، باید در مسائل استخدامی، بومي عسلویه محسوب گردند که این موضوع در دست پیگیری است.

رتبه بوشهر در برق خانگی و صنعتی

براساس اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، استان بوشهر در میزان مشترک و مصرف برق خانگی رتبه اول کشور را دارد، اما وضعیت بوشهر در مشترکان برق صنعتی رتبه آخر کشور می باشد.

تغییر یکی از شهرداران استان

خبر می رسد درپی مخالفت اداره کل آموزش و پرورش استان با ادامه ماموریت شهردار آبدان، «زهیر حاجیان» باید این مسئولیت را ترک کرده و به آموزش و پرورش بازگردد.

زمان آغاز نیروگاه دوم بوشهر

شرکت دولتی روس اتم اعلام کرد: ساخت نیروگاه اتمی بوشهر 2 را تا پایان امسال آغاز می‌کند. سازمان انرژی اتمی از پیش بینی 2 راکتور جدید در کنار نیروگاه اتمی بوشهر خبر داده است.

دعوت علی دایی به شهر جم

مسئولان تیم پارس جم برای صعود به لیگ آزادگان تدارک گسترده ای دیده اند. بازی رفت این تیم با نفت گچساران در مرحله پلی آف سه شنبه هفته جاری در جم برگزار می شود که مسئولان این تیم جهت جذب تماشاگران از علی دایی برای حضور در این ورزشگاه دعوت کرده اند.

لغو کنسرت گروه بوشهری در نیشابور

لغو پیاپی کنسرت های موسیقی در شهر نیشابور دامن گروه خیام خوانی بوشهر را هم گرفت. با خبر شدیم براساس هماهنگی یک ماه پیش، قرار بود گروه "همنوا" از بوشهر آئین خیام خوانی را در سالروز این شاعر نامی در نیشابور اجرا کند، اما روز قبل از این برنامه، دادستانی نیشابور اعلام کرد: تا اطلاع بعدی، امکان برنامه های عمومی موسیقی در این شهر نیست.

اخیرا کنسرت کیهان کلهر و شهرام ناظری در نیشابور لغو شده بود.

درخواست فرصت آقای مدیرکل از شهرداری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اعلام بهره برداری کارخانه متانول دیر تا پایان امسال، خواستار همکاری شهرداری در این خصوص شد.

حسینی محمدی بیان کرد: طرح متانول کاوه واقع در شهرستان دیر هم اکنون مشکل قرار گرفتن در محدوده شهری را دارد. به گفته وی، چند سال پیش فرماندار وقت دیر محدوده این شهر را تغییر داد و همین امر سبب شد تا این طرح که در زمان آغاز احداث در محدوده شهری نبود، هم اکنون در محدوده شهری قرار گیرد و مشمول عوارض شهرداری شود.

وی که متولد دیر می باشد، گفته: در شرایط فعلی که کارخانه در آستانه بهره برداری نیازمند نقدینگی می باشد، از شهرداری درخواست داریم برای دریافت عوارض خود فرصت بیشتری دهد.

رییس جدید نظام مهندسی کشاورزی

سکان هدایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به «محسن میرشکاری» واگذار شده است. وی با کسب 9 رأی از ده رأی حاضران، منتخب اعضاء شورای سازمان شد. میرشکاری سابقه مدیرکلی شیلات و منابع طبیعی استان را دارد.اخیرا «سهیل مهاجری» رییس نظام مهندسی کشاورزی بوشهر به سمت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعیین شد.

واکنش معاون فرماندار به انتقاد ستاد انتخاباتی روحانی در عسلویه

پس از انتشار خبری مبنی‌بر انتقاد حامیان رییس جمهور در شهرستان عسلویه از انتصاب فرماندار این شهرستان و عملکرد وی، نامه‌ای با امضای «جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید در عسلویه» به نشریات کشوری منتشر کننده این خبر ارسال شد که در ذیل آن نوشته شده «از طرف محسن بهادری؛ معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری عسلویه».

در این نامه که خطاب به رئیس‌جمهوری است و در روزنامه شرق منتشر شده، آمده: «مردم شهرستان عسلویه از عنایت و توجه جنابعالی به این شهرستان صمیمانه سپاسگزارند. نماینده عالی دولت تدبیر و امید جناب آقای نادری از فرمانداران فرهیخته و توانمند استانی است که به‌واسطه تجربیات ارزشمند در وزارت کشور، امروز در صحنه سیاسی کشور و استان بوشهر خوش می‌درخشد.

آقای نادری در دولت اول اصلاحات با حکم سرپرست وقت وزارت کشور بخشدار خارک شد و پس از آن به‌عنوان معاون فرماندار کنگان انتصاب گردید، در زمان استانداری آقای مهندس تبادار و در دولت دوم اصلاحات با حکم وزیر وقت کشور به‌عنوان اولین بخشدار عسلویه انتصاب گردید که خدمت ایشان در دولت قبلی نیز ادامه داشت هرچند از همان روزهای ابتدا شروع به کار دولت قبلی، مدیریت ایشان به بهانه‌های رایج آن دوره که شامل حال مدیران توانمند و تحول‌گرا می‌شد با تزلزل روبه‌رو شد تا اینکه در زمان استانداری آقای حسنوند آخرین استاندار بوشهر در دولت «جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد» عزل شدند. بنابراین هیچ حکمی را از دولت قبل دریافت نکردند و با شروع به کار دولت جدید و موج استفاده از نیروهای توانمند و اعتدال‌گرا، آقای نادری مجددا با انتصاب به‌عنوان فرماندار جم و سپس عسلویه مجددا به عرصه سیاسی بازمی‌گردد و به‌واسطه تجربیات ایشان و کارکردن با مدیران نفتی در مناطق عملیاتی خارک و عسلویه توانسته‌اند تعامل مناسبی را برقرار و خدمات ارزشمندی را به این خطه ارائه دهند، لذا بر خود فرض می‌دانیم از خدمات خالصانه ایشان تشکر و خواستار حمایت‌های همه‌جانبه دولت و استانداری از این عزیز شویم».

زمزمه بازنشستگی معاون استاندار

در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر بازنشستگی قریب الوقوع "فتح الله حقیقی" معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر منتشر شده است. گویا «خ» یکی از مدیران فعلی گزینه استان برای جایگزینی وی می باشد که مشخص نیست مورد قبول وزارت کشور واقع شود. حقیقی که متولد قم است، در آبان ماه 93 به معاونت سیاسی استانداری بوشهر منصوب شد.

شهرداری گناوه در کما

اتفاقات این روزها، شهرداری گناوه را در کما برده است. در پی حکم قضایی، ماشین آلات خدماتی، اداری و عمرانی آن توقیف و حساب بانکی این شهرداری نیز مسدود شده است.

دلیل این موضوع، شکایت مالک پارک دلفین است که توانسته در سال 91 علیه شهرداری رای قطعی دریافت کرده و اکنون به مرحله اجرا برساند. گویا مطالبات وی قریب 3 میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد.

این زمین در دهه 70 از اداره مسکن به شهرداری جهت احداث بوستان تحویل شده ولی معارض پیدا کرده و به این مرحله رسیده، از این رو مسئولان فعلی شهرداری گناوه معتقدند اگر نمایندگان حقوقی شان روی نقش اداره مسکن در این رخداد متمرکز می شدند، پرونده به این شرایط نمی رسید.

در اینکه باید حقوق معارض این زمین پرداخت شود شکی نیست، ولی با اتفاقات پیش آمده روند خدمات رسانی شهری خصوصا جمع آوری زباله در گناوه با محدودیت هایی مواجه شده و انتظار می رود مسئولان استانی برای این وضعیت چاره اندیشی کنند.

لباس متحد الشکل برای صنوف

شنیده می شود طرح لباس متحد الشکل کارکنان زن به صورت پایلوت کشوری در بوشهر در چارچوب طرح "عفاف و حجاب" اجرا می شود. این خبر را رییس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان مطرح کرده و توضیح داده: در حال هماهنگی های نهایی با اصناف در این خصوص هستیم.

عدم استقبال از جشنواره فیلم سبز در بوشهر

جشنواره بین المللی "فیلم سبز" که در خصوص آثار سینمایی مرتبط با محیط زیست بود، پس از وقفه ای چندین ساله در استان های کشور برگزار شد.این جشنواره در سینما کانون بوشهر نیز با اکران برخی فیلم ها دنبال شد که به جز فیلم "بالابان" ساخته سیدرضا صافی، استقبال چندانی از جشنواره صورت نگرفت. به نظر می رسد محیط زیست استان نتوانسته حتی با سمن های این حوزه برای اطلاع رسانی و حضور در این جشنواره هماهنگی داشته باشد.

گلایه گندمکاران استان

در شرایطی مسئولان از افزایش 4 برابری برداشت گندم استان در سال جاری خبر داده اند که گندمکاران می گویند: برخلاف وعده اولیه مبنی بر پرداخت پول آنها ظرف 48 ساعت پس از تحویل محصول، اما هنوز اقدامی از سوی بانک عامل (کشاورزی) صورت نگرفته است. آنها با اشاره به تعهداتی که برایشان در این خصوص پیش آمده، خواستار پیگیری این موضوع هستند.

مسئولان استان فارس دست بردار رسیدن به دریا نیستند

مسئولان استان فارس دست بردار طرح اتصال به دریا نیستند. هفته پیش در فضای مجازی درباره الحاق برخی روستاهای هرمزگان و بوشهر به آن استان به نقل از «حقیقت پور» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد که وی در گفتگو با رسانه ها آن را تکذیب کرد. سپس سید موسی موسوی نماینده لامرد که طی سال های اخیر پیگیری و خبرهای زیادی در این خصوص داشته، گفت: اتصال فارس به دریا به زودی عملی می شود.

وی روز جمعه در آئین تجلیل از خدمات 4 ساله اش در لامرد افزود: قضیه الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی اخذ شد. مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسید. موضوع در دولت قبل مصوب شد. یک بار دیگر در دولت جدید هم به تصویب رسید. مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شد. وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ کرد و به فرمانداری لامرد هم ابلاغ شد. امیدوارم منتخب جدید پیگیر این موضوع باشد.

در همین حال نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن مخالفت مجدد با انتزاع برخی روستاهای غرب این استان جهت اتصال فارس به دریا گفت: طی گفتگویی با وزیر اسبق کشور هرچه دلیل برای این الحاق آورد رد کردم و گفتم که ما 31 استان داریم نه 31 کشور. مگر هرمزگان کشور جدایی است که محدودیتی برای سرمایه گذاران فارس برای فعالیت در بنادر ایجاد کرده باشد؟ حجت الاسلام نعیم آبادی افزود: اینکه برخی در این خصوص از مقام معظم رهبری هزینه می کنند اشتباه است.

مشکل بیمه کارگران صدرا

برخی از کارگران شرکت صنایع دریایی ایران شعبه بوشهر نسبت به تاخیر در پرداخت حق بیمه شان از آبان سال گذشته گلایه داشته و می گویند: این موضوع مشکلاتی برای سنوات خدمتی آنها و همچنین تاخیر در موافقت با بازنشستگی برخی مشمولان شده است. چندی پیش استاندار از پیگیری رفع ابهام مدیریتی شرکت صدرا خبر داده بود.

وضعیت مبهم شورای شهر گناوه

از شورای پرحاشیه گناوه هم خبر می رسد 4 عضو علی البدل که بجای اعضای اصلی وارد این نهاد شدند، با گذشت چندین ماه هنوز بصورت رسمی پذیرش نشده و کارتی برایشان صادر نگردیده است.

سال گذشته و در پی ادامه مشکل 4 عضو شورا و خروج آنها از این نهاد، مقرر شد 4 عضو علی البدل تا تعیین تکلیف آن افراد وارد شورای شهر گناوه شوند که براساس قانون این اقدام بصورت موقت و برای 6 ماه قابل اجراست و پس از این زمان، باید وضعیت اعضای سابق تعیین تکلیف شده باشد. گویا به دلیل نهایی نبودن وضعیت پرونده برخی از اعضای اصلی شورا، هنوز اعضای علی البدل در میانه ماندن یا اتمام مسئولیت به سر می برند و همین موضوع روی فعالیت های شورای شهر گناوه نیز اثر گذشته است.

کشف جسد متلاشی یک زن

دست آخر اینکه شامگاه پنجشنبه گذشته پیکر بی‌جان و متلاشی شده زن جوان در مسیر روستای "غربه" شهرستان جم کشف شد که به گفته دادستان شهرستان، با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات در حال انجام است.

در همین حال فرمانده انتظامی شهرستان جم از انتشار تصویر جسد این زن در فضای مجازی انتقاد کرده و گفته: براساس دستور قضایی، این اقدام تخلف می باشد و انتشار عمومی این تصویر پیگیرد قانونی دارد.

[کد خبر:AJ15703]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب