فردا شنبه در پنجمین روز از رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان سه نماینده ایران برای دیدار با رقبای خود در دو بخش مردان و بانوان به روی "شی هاپ چانگ" می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان فردا شنبه با برکزاری مبارزات اوزان ۷۳- کیلوگرم زنان و ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم مردان پیگیری می شود که تیم ملی کشورمان در سه وزن نمایندگان خود را به مصاف رقبای خود روانه میدان می کند.

در حالی که از تیم ملی تکواندو بانوان روحانی و خدابنده از دور مسابقات کنار رفته اند ، هانیه اخلاقی سومین نماینده این تیم است که به دیدار رقبای خود می رود. وی در نخستین گام باید با "اسنا ایدین" از ترکیه مبارزه کند. این تکواندوکار ترک مدال برنز رقابتهای قهرمانی جهان ۲۰۰۹ را در کارنامه دارد. تکواندوکار وزن ۷۳- کیلوگرم کشورمان در ادامه باید با یکی از نمایندگان ونزوئلا، امریکا و یا نروژ رقابت کند. 

امید عمیدی در وزن ۸۷- کیلوگرم مردان ، در نخستین گام باید با "نیونگسا مالاندا" از کنیا رقابت کند و در صورت برتری به مصاف نماینده چین تایپه می رود. این تکواندوکار تایوانی مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. عمیدی در مرحله سوم نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، بنگلادش و یا سودان را پیش رو خواهد داشت.

در سنگین وزن نیز، سجاد مردانی، نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات بر روی شیاپ چانگ می رود. تکواندوکار اصفهانی تیم ملی ن در جدول وزن ۸۷+ کیلوگرم ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس باید با برنده دیدار مجمع الجزایر سیتسل و عراق رقابت کند که به نظر نمی رسد کار دشواری داشته باشد.مردانی در مرحله سوم باید با یکی از تکواندوکاران نیجریه، چین تایپه، استرالیا و یا کوبا رقابت کند.

تیم ملی ایران با هشت تکواندوکاردر بخش مردان و پنج تکواندوکار در بخش بانوان در این مسابقات شرکت کرده از این جمع ۱۳ نفره فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره موفق به کسب مدال طلا شده اند، روحانی ، خدابنده ، نصر و کاظمی هم بدون کسب مدال از دور مسابقات کنار رفتند. 

بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۳۶ کشور سه شنبه گذشته به میزبانی روسیه در سالن ورزشی تراکتور شهر چلیابینسک آغاز شده و دوشنبه هفته پیش رو به پایان می رسد.

 

[کد خبر:AJ1793]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب