آینه جم:رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مهدی‌شهر از فیلم‌برداری از یک قلاده پلنگ ایرانی توسط دوربین‌های مداربسته منطقه حفاظت‌شده پرور از توابع بخش شهمیرزاد خبر داد.

پلنگ ایرانی

به گزارش آینه جم:«عباس زارع» با بیان این‌که این برای هشتمین بار طی یک سال اخیر است که پلنگ‌های شهرستان مهدیشهر تصویربرداری می‌شود، اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان مهدی‌شهر در ماه‌های گذشته چندین بار موفق به رؤیت پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده شدند.

  پلنگ ایرانی در حال قدم زدن در جاده آسفالته


 
وی با اشاره به این‌که محیط‌بانان این منطقه توانسته‌اند تصاویر و فیلم‌هایی از این ‌گونه ارزشمند تهیه کنند، تصریح کرد: اما در این مورد و برای چندمین بار توسط دوربین‌های مداربسته‌ای که به جهت کنترل و حفاظت بهتر مناطق در این منطقه نصب‌شده است، از پلنگ ایرانی فیلم‌برداری شد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: نکته جالب و حائز اهمیت در این تصاویر این است که پلنگ فیلم‌برداری شده در آرامش کامل و در روی جاده آسفالته در حال حرکت است.
 
زارع یادآور شد: سخت‌کوشی محیط‌بانان و درک همراه با مسئولیت‌پذیری اهالی این منطقه سبب شده، حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده پرور احساس امنیت زیادی کنند که مصداق آن مشاهده مکرر گونه‌های مختلف جانوری در مسیرهای رفت‌وآمد مردم است.

ایسنا

[کد خبر:AJ13100]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب