آینه جم- خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:
???? نخست اینکه؛ اسکان کارکنان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شهرهای عسلویه و نخل تقی ممنوع اعلام شد. طبق ابلاغیه جدید از سوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به شرکت های فعال در این منطقه، این تصمیم براساس مصوبات شورای امنیت ملی و به دلیل مهاجرت معکوس به این شهرها اتخاذ شده است.
???? ماجرای استعفاهای اعتراضی در شورای شهر گناوه ادامه دارد. ایوب خدری به عنوان دومین عضو این شورا طی دوره جدید استعفا کرد که با آن موافقت شده است.
???? طی سال گذشته از نظر ارزش صادراتی، گمرکات بوشهر پس از هرمزگان در رتبه دوم قرار گرفتند. همچنین از نظر ارزش واردات در رتبه 5 بوده است. در این شاخص گمرکات هرمزگان، تهران، خوزستان و کرمان پیشتاز معرفی شده اند.
???? توقف پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های استان از دو سال گذشت، با این حال هنوز مقام مسئولی در استان بوشهر درباره رفع این مشکل اظهارنظر دقیقی نکرده است.
???? رئيس پليس امنيت اقتصادی از طرح های جدید برای مقابله با خودروهای شوتی خبر داده و گفته: خودروهای شوتی براي انتقال بار قاچاق امنيت جاده‌ها و مردم را به خطر می‌اندازند که برخورد با آنها در دستور کار پلیس است. به گفته این مقام انتظامی، سال گذشته نزدیک به 450 کشته حاصل رانندگی خطرناک خودروهای شوتی ثبت شده است.
???? ترخیص‌کاران گمرکات بوشهر در آستانه بیکاری قرار گرفته اند. طبق اعلام رییس کل گمرک ایران، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که امر تشریفات گمرکی، به جز از طریق کارگزاران قانونی از طریق دیگری انجام نشود. برای نیل به این هدف، در حال نهایی کردن مقدمات قانونی و اجرایی مربوطه هستیم.
???? پسرعموی نماینده دشتستان در راه فرمانداری گناوه می باشد. محمد رضایی مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس است که ظاهرا پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در 21 اردیبهشت، در فرمانداری گناوه معارفه خواهد شد. وی فرمانداری سپیدان و معاون سیاسی سپاه امام صادق(ع) بوشهر را در کارنامه خود دارد.
???? با وجود انتشار خبرهایی پیرامون بازنشسته شدن شهردار بوشهر، ولی هنوز شورای شهر طرح و برنامه ای در دستور کار ندارد. مجید محمودی مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر اخیرا گفته: شهردار بوشهر قریب به ۳۰ سال خدمت خالص دارد که اگر سنوات دیگر مثل خدمت سربازی و… را نیز احتساب کنیم به سن بازنشستگی خواهد رسید. در همین زمینه طی نامه‌ای از وزارت کشور کسب تکلیف کرده‌ایم که شهردار بوشهر می‌تواند به ادامه‌ خدمت خود بپردازد یا مشمول بازنشستگی می‌شود که در این صورت ادامه همکاری با وی امکان‌ پذیر نیست‌.
???? نیروهای دهیاری بنیاد در بخش کاکی نسبت به آنچه پرداخت نشدن مطالبات خود طی یکسال اخیر گلایه مند بوده و خواستار پیگیری استانداری می باشند.
???? هاشمی فرماندار عسلویه از راه‌اندازی «اتاق وضعیت و واکنش سریع حجاب» در فرمانداری این شهرستان خبر داد. در خبر منتشر شده از سوی این فرمانداری، توضیح بیشتری ارائه نشده است.
???? با حکم وزیر اقتصاد، یک هم استانی به مدیرعاملی شرکت بیمه ایران منصوب شد. محمدرضا کشاورز که به این سمت منصوب شده، به مدت ۱۰ سال از رده کارشناسی تا ریاست اداره کل این بیمه را در کارنامه خود دارد.
???? طبق نظرسنجی های صورت گرفته از مسافران طی ایام تعطیلات نوروزی، بیشترین گلایه ها در شهرهای بوشهر و گناوه پیرامون کمبود زیرساخت های اقامتی، نوبت بندی آب و سرویس بهداشتی بوده است.
???? جعفر پورکبگانی تنها منتخب استان در مجلس دوازدهم است که هزینه های انتخابات خود را 435 میلیون تومان اعلام کرده، اما واکنش های مردمی به آن در فضای مجازی متفاوت بود. برخی این اقدام را در راستای شفاف سازی تمجید کرده، اما برخی نیز عدم تناسب نرخ اعلامی با واقعیت و چرایی هزینه کردن اطرافیان و دوستان را مورد توجه قرار داده اند.
???? باید منتظر تغییر شهرداران باشیم. برخی شوراها در حال جمع‌ بندی برای تغییر شهردار و معرفی شهردار جدید به بهانه عملکرد ضعیف آنها هستند. به نظر می رسد این تصمیم در سال پایانی شوراها برای ثبت این عملکرد به نام اعضای شوراها می باشد.
???? بسیاری از مردم به دلیل شرط خرید 500 هزار تومانی، نتوانستند از مرحله دوم طرح فجرانه استفاده کنند. بسیاری از مردم انتظار داشتند با توجه به وضعیت نقدینگی شان، وزارت رفاه امکان خرید در حد همان رقم اعتبار را برایشان فراهم می کرد.
???? رایزنی نمایندگان بازمانده از مجلس برای ورود به دولت آغاز شده است. گویا این رایزنی‌ها بیشتر با وزرای کمیسیون‌های مرتبط با این نمایندگان است. مشابه ادوار گذشته، وزارت نفت جذابترین محل خدمتی برای اشتغال پس از نمایندگی محسوب می شود.
???? رایزنی‌ها برای ریاست مجلس آینده از هم اکنون آغاز شده است. گفته می شود در میان منتخبان فعلی استان، تنها ابراهیم رضایی برای همراهی با قالیباف برای ریاست مجلس مصمم است. گویا پورکبگانی و زارعی تمایلی به ریاست قالیباف ندارند، موسی احمدی هم احتمال همراهی اش با پایداری چی ها جدی تر است.
???? مسعود غلامزاده‌فرد 6 ماه هم در شهرداری عسلویه دوام نیاورد و استعفا کرد. اختلافات وی و اعضای شورای شهر باعث شد تا قید ادامه شهرداری عسلویه را زده و به شهرداری مرکز استان برگردد.
???? پیش بینی ها از کاهش 70 درصدی برداشت گندم در استان بوشهر حکایت دارد. دلیل این موضوع خشکسالی و عدم تولید دیم است. برداشت گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده است.
???? بخشنامه جدید مهدی تاج، تکلیف محتشم رییس هیات فوتبال استان بوشهر را هم روشن می کند که آیا وی قصد فعالیت در تهران یا بوشهر دارد. رئیس فدراسیون فوتبال، در بخشنامه ای حضور کارکنان تمام وقت و حتی پاره وقت فدراسیون فوتبال در هیات ها و باشگاه ها را ممنوع کرد.
???? تنها بیمارستان شهرستان جم که زیرنظر وزارت نفت اداره می شود دچار روزمرگی گردیده و به مرکز جامع سلامت مبدل شده است. پس از توقف فعالیت آی سی یو به دلیل نبود نیرو، مشکلات نوبت دهی درمانگاه، نگاه تبعیض آمیز بین کارکنان نفت و مردم در ارائه برخی خدمات بیمارستان و مشکل ارجاع برخی بیماران به مطب‌های خارج از بیمارستان از شاخص ترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم است.
???? مرکز آمار معتقد است تورم در استان بوشهر پایین تر از متوسط کشوری است. براساس گزارش پایانی سال گذشته، استان بوشهر در شاخص تورم سالانه و ماهیانه جزو سه استان پایین کشور ارزیابی شده است.
???? دست آخر اینکه؛ نماینده شیراز خواستار تسریع در ساحلی شدن استان فارس شده است. جعفر قادری گفته: تعلل دولت در این زمینه منطقی نیست. شایان ذکر است در پایان دولت احمدی نژاد، هیات دولت با الحاق بخش هایی از شهرستان پارسیان هرمزگان به استان فارس جهت ساحلی شدن این استان موافقت کرد، اما به دلیل تنش های اجتماعی، اجرایی نشده است./ خلیج فارس
[کد خبر:AJ45260]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب