آینه جم:: خانواده های 2 ملوان شناور باری گناوه که در سال گذشته تاکنون در کشور قطر گرفتار شده اند، خواستار پیگیری وزارت امورخارجه برای آزادی آنان شدند.

به گزارش آینه جم: برادر یکی از این ملوانان اظهارداشت: درشهریورماه سال گذشته برادرم «محمد» ناخدای شناور بود که دوبی امارات را به قصد آب های ایران ترک کرد اما در مسیر دچار توفان شد و درحین غرق شدن با بی سیم درخواست کمک کرد که کشتی ناجی از کشور قطر آنان را نجات داده و به اسکله ای در آن کشور انتقال داد.


غلامرضا راستگو که با ایرنا گفتگو کرده، افزود: با وجود پیگیری های مکرر برای مشخص شدن وضعیت آنان از طریق وزارت امور خارجه در تهران و نمایندگی آن در بوشهر تاکنون نتیجه ای عاید نشده است.

وی گفت: در آخرین مراجعه به نمایندگی وزارت خارجه در بوشهر ابراز داشتند که در 19 خرداد نامه ای به شماره 919477 به سفیر ایران در دوحه و اداره امور اجتماعی آن کشور ارایه داده ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

راستگو افزود: آخرین تماسی که با برادرم داشتم 20 روز پیش بود که اظهارداشت بدلایل نامعلومی حکم 3سال زندان برای آنان صادر شده و قرار است جابه جا شوند، اما پس از این تماس تاکنون اطلاعی از آنان ندارم.

وی ادامه داد: برادرم پنج فرزند دختر دارد که حدود یک سال است بشدت نگران پدر خود هستند و در وضعیت بد مالی نیز بسر می برند و انتظار داریم مسئولان مربوطه برای پیگیری وضعیت آنان چاره اندیشی کنند.

راستگو اظهارداشت: از زمان گرفتارشدن برادرم همه هزینه های خانواده ایشان را حتی پرداخت اقساط یک میلیون تومانی وام آنان را خود پرداخت می کنم و باتوجه به وضعیت مالی نامناسب دیگر قادر به کمک به آنان نیستم.

همسر دیگر ملوان گناوه ای دربند در قطر گفت: شوهرم «علیرضا گره» حدود یک سال است که در قطر اسیر است و اطلاعی از وضعیتش ندارم و چندماه پیش یک تماس تلفنی با او داشتم که وی گفت: قرار است آزادمان کنند اما همچنان در آن کشور گرفتار هستند.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود اظهارداشت: هم اینک در بلاتکلیفی و نگرانی بسر می بریم و انتظار داریم مسئولان کشور نسبت به وضعیت آنان رسیدگی کنند.

وی که در خانه ای استیجاری نامناسب با سه فرزند زندگی می کند، گفت: فرزندانم بدلیل نگرانی از وضعیت نامعلوم پدرشان افسرده شده و مداوم گریه می کنند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه با تائید گرفتارشدن ملوانان شناور باری گناوه ای گفت: این شناور پارسال بدلیل توفانی شدن دریا توسط گشت دریایی قطر نجات و به آن کشور انتقال یافتند و موضوع به دستگاه های متولی اطلاع داده شد.

سیدعلی موسوی گمارانی افزود: از مسئولان کشوری خصوصا وزارت خارجه انتظار داریم که در آزادسازی سرنشینان این شناور تلاش و رایزنی کنند تا خانواده هایشان از نگرانی درآیند.

[کد خبر:AJ25372]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب