آينه جم؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: توسعه پایدار نیازمند برخورداری از نیروی انسانی توانمند است و باید قدم‌های موثری در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی برداریم.

به گزارش آينه جم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، مهندs مهدی یوسفی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر اظهار داشت: نگاه ما به توسعه باید در راستای توسعه همه جانبه باشد و مردم در برنامه‌های توسعه‌ای مورد نظر باشند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا از اقتصاد، مردم و محیط زیست به عنوان سه محور مهم در برنامه‌های توسعه‌ای نام برده می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به مردم در صنعت نفت به عنوان یک اصل مهم پذیرفته شده است و شاهد اجرای طرح‌های مهمی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داریم، تصریح کرد: تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان پروژه در محیط پیرامونی منطقه ویژه پارس اجرا شده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم جهاد علمی، رشد علمی و افزایش سهم کشور در تولید علم، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، ما باید به درجه‌ای از پیشرفت برسیم که نیازی به تکنولوژی دیگران نداشته باشد و این مهم نیازمند توسعه و رشد منابع انسانی است.

یوسفی با اشاره به اینکه مهندس زنگنه وزیر نفت تاکید خاصی بر توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی دارد، افزود: در مسیر حمایت از برنامه‌های علمی و آموزشی و فرهنگی قدم‌های مهمی را برداشته‌ایم و طرح‌های خوبی در دست اجرا داریم

  وی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی و آموزشی در استان بوشهر، ادامه داد: از برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان دیر حمایت لازم را داریم و در حوزه فرهنگی نیز حمایت و همراهی لازم را خواهیم داشت.

توسعه فرهنگی از نیازهای اصلی جامعه است

امام جمعه دیر نیز در این نشست با تقدیر از نگاه ویژه مهندس یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس به مسائل فرهنگی، اظهار داشت: توسعه فرهنگی یکی از نیازهای اصلی جامعه است و باید در کنار توسعه علمی و آموزشی، نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی علاوه بر خلوص، باید اعتبارات مناسبی را داشته باشد که امیدواریم با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوعی در شهرستان باشیم.

همکاری مطلوب منطقه ویژه پارس در توسعه شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر نیز در این نشست اظهار داشت: مهندس یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس همکاری و حمایت بسیار خوبی را در زمینه نخبه‌پروری داشته است و جا دارد که از ایشان برای توجه به محیط پیرامونی و مسائل فرهنگی تقدیر کنیم.

حمزه اعتماد اضافه کرد: مهندس یوسفی در زمانی که اعتبار هفت میلیارد تومانی بیمارستان دیر پر شده بود کمک بسیار خوبی داشت و 4.5 میلیارد تومان را اضافه کردند.

وی با اشاره به همکاری‌های مدیرعامل منطقه ویژه پارس در تکمیل مدارس و پارک‌های روستایی شهرستان دیر، بیان کرد: هم‌اکنون برخی از مدارس شهرستان دیر با کمبود کلاس و نبود نمازخانه روبرو است که امیدواریم شاهد رفع این مشکلات باشیم.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به نتایج مطلوب اجرای طرح نخبه‌پروری در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در صورتی که طرح نخبه‌پروری از کلاس اول دبیرستان شروع شود، تا سه سال آینده شاهد نتایج درخشان آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل منطقه ویژه پارس همواره در اجرای برنامه‌های فرهنگی و توجه به مسائل اجتماعی کمک‌های خوبی داشته است، گفت: طرح توسعه پارس شمالی به‌زودی رقم خواهد خورد و امیدواریم نگاه ویژه‌ای به شهرستان دیر داشته باشید.

ارتقای کمی و کیفی قبولی دانش‌آموزان شهرستان دیر در کنکور

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز با اشاره به بهبود وضعیت قبولی دانش‌آموزان شهرستان دیر در کنکور سراسری با اجرای طرح نخبه‌پروری، اظهار داشت: امسال 10 نفر در این شهرستان رتبه زیر هزار را کسب کردند.

احمد عبدالله‌زاده اضافه کرد: 270 جلسه کلاس نخبه پروری در شهرستان دیر برگزار شد که شامل 74 جلسه ریاضی، 54 جلسه زیست، 57 جلسه فیزیک، 15 جله ادبیات، هشت جلسه عربی و پنج جلسه زبان بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شش جلسه مشاوره با حضور مشاوران برجسته کشوردر شهرستان دیر برگزار شد، ادامه داد: شاهد ارتقای دو نمره‌ای معدل دانش‌اموزان این شهرستان در سال تحصیلی قبل بودیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر از ارتقای کمی و کیفی قبولی دانش‌آموزان شهرستان دیر در کنکور سراسری خبر داد و افزود: اجرای طرح نخبه‌پروری باعث افزایش رضایت دانش‌آموزان و اولیا شده است.

وی خواستار برگزاری آزمون‌های منظم برای دانش‌آموزان شد و گفت: امیدواریم مشاوره‌های فردی بیشتر شود و برنامه تجزیه و تحلیل دانش‌اموزان و نقاط ضعف و قوت آنها انجام شود.

جلسه آموزش و پرورش دیر 9
جلسه آموزش و پرورش دیر 8
جلسه آموزش و پرورش دیر 7
جلسه آموزش و پرورش دیر 6
جلسه آموزش و پرورش دیر 5
جلسه آموزش و پرورش دیر 4
جلسه آموزش و پرورش دیر 3
جلسه آموزش و پرورش دیر 2
جلسه آموزش و پرورش دیر 1جلسه آموزش و پرورش دیر 10
[کد خبر:AJ19135]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب